نماینده ایران در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ایران به‌عنوان قربانی سلاح‌های کشتار جمعی، محو کامل سلاح هسته‌ای را تنها راه جلوگیری از تکرار کابوسی مانند آنچه آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی ایجاد کرد، می‌داند.

نماینده جمهوری اسلا‌می ایران در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: تنها از طریق محو کامل سلاح هسته‌ای می‌توان از تکرار کابوسی مانند آنچه امریکا در هیروشیما و ناکازاکی ایجاد کرد، جلوگیری نمود.

دانش یزدی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک با اشاره به خطرات ناشی از وجود سلاح هسته‌ای در زرادخانه های اتمی برخی کشورها گفت: حوادث گذشته در عراق که در آن تروریست‌ها از گاز کلر برای کشتار مردم استفاده کردند، اهمیت تلاش بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی گروه‌های تروریستی و عوامل غیردولتی به سلاح‌های کشتار جمعی را بیش از پیش آشکار کرد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات مقابله با دستیابی تروریست‌ها به سلاح‌های کشتار جمعی نادیده گرفتن موضوع خلع سلاح و استفاده رژیم‌های تروریستی و بی‌تعهد مانند اسرائیل از این گونه سلاح‌هاست که امنیت جهانی را به مخاطره انداخته‌است.

نماینده جمهوری اسلا‌می ایران در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین با رد برخی اتهامات بی‌اساس نمایندگان آمریکا و انگلیس، علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: ایران برمبنای باورهای دینی و تعهدات بین‌المللی خود قویاً مخالف سلاح کشتار جمعی است و بارها خواستار خلع سلاح قدرت‌های دارنده این سلاح مرگبار شده‌است.

وی پیگیری و توسعه تکنولوژی هسته‌ای ایران را امری قانونی و براساس حقوق مندرج در ان پی تی دانست و گفت: جای تأسف است که باوجود شواهد و اظهارات مقامات آژانس بین‌المللی اتمی مبنی برصلح آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای ایران، برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا با اهدافی مغرضانه و سیاسی تلاش دارند تا حقایق را تحریف کنند.

دانش یزدی باردیگر ادعاهای آمریکا علیه ایران را مضحک خواند و گفت: هیچ کشوری نمی‌پذیرد عده‌ای با داشتن سلاح هسته‌ای و تهدید دیگر کشورها، ایران را از استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای محروم کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست روز جمعه در نیویورک قطعنامه شماره 1540 این شورا را درباره ممانعت از دستیابی تروریست‌ها به سلاح کشتار جمعی بررسی کرد.

کد خبر 16489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز