پرسپولیس فاتح شهرآورد تهران 5روز بعد از شکست دادن استقلال، ساعت سه شنبه در ورزشگاه آزادی میزبان فجر سپاسی شیراز خواهد بود.

ورزش فوتبال

شاگردان مصطفی دنیزلی که حالا شرایط روحی خوبی پیدا کرده‌اند به‌دنبال شکست دادن فجر هستند تا درصورت توقف فولاد خوزستان، در این هفته به رتبه ششم برسند. در طرف مقابل فجری‌ها هم بعد از شکست خانگی مقابل راه آهن می‌خواهند از پرسپولیس امتیاز بگیرند تا نتایج ضعیف در هفته‌های اخیر را جبران کنند. فجر که با قرار گرفتن در رده پانزدهم یکی از کاندیداهای سقوط است، درصورت شکست مقابل پرسپولیس با بحران جدی روبه‌رو خواهد شد.

پرسپولیس در بازی سه شنبه، مهرداد اولادی و علیرضا محمد را به‌دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد و محمد آفند، علیرضا جلیلی و خالد شفیعی هم محرومان فجرسپاسی هستند. آخرین اخبار حاکی از آن است که پرسپولیس با همان ترکیب بازی قبلی به میدان خواهد رفت ولی خبرهایی هم درخصوص قرار گرفتن ایمون زاید و مهدی مهدوی‌کیا در ترکیب اصلی شنیده می‌شود.

از طرفی علی کریمی هم که پرسپولیس در بازی رفت با درخشش او فجر را شکست داد با مصدومیت جزئی مواجه است و شاید از ابتدا در ترکیب ثابت قرار نگیرد. نکته جالب در این بازی جدال مسن‌ترین مربیان لیگ است و محمود یاوری که 72 سال دارد باید مقابل دنیزلی 62‌ساله قرار بگیرد.

فراموشی شهرآورد

دنیزلی در آستانه بازی با فجر می‌گوید: «از بازیکنان خواستم بازی با استقلال را فراموش کنند چون در فوتبال نباید از گذشته حرف زد بلکه باید در مورد آینده فکر کنیم.» نکته جالب در مورد دنیزلی این است که چند روز پیش او با پیشنهاد ریاست فدراسیون فوتبال ترکیه مواجه شد که در این خصوص تاکید می‌کند: «ترکیه چنین درخواستی کرده ولی من چنین خواسته‌ای ندارم. قبل از اینکه به ایران بیایم چند مورد تلفن شده بود ولی چنین نیتی نخواهم داشت.»

می‌گویند دنیزلی به ایمون زاید قبل از بازی با استقلال اعتقاد نداشت و می‌خواست او را بعد از این بازی کنار بگذارد. سرمربی پرسپولیس در مورد این شایعه می‌گوید: «اگر این شایعه‌ صحت داشت، آیا من در مهم‌ترین بازی فصل او را بازی می‌دادم یا یک بازیکن دیگر را به زمین می‌فرستادم؟ این موضوع در حد یک شایعه است.» دنیزلی در پاسخ به این سؤال که آیا از وضعیت و روند پرسپولیس رضایت دارید، می‌گوید:

«از وضعیت تیم راضی هستم ولی وضعیت فعلی کاملا مطلوب نیست و همیشه بهتر از آن وجود دارد. یکی از مزیت‌ها این است که از نظر بدنی نسبت به سایر رقیب‌ها در دقایق پایانی پیشی می‌گیریم.» او در مورد بازی با فجر هم حرف می‌زند؛ «می‌دانم که این تیم یکی از دونده‌ترین تیم‌های ایران است. من بر این باورم که جایگاه این تیم در جدول اینجا نیست و بازی سختی مقابل فجر داریم.»

دنیزلی در پاسخ به این سؤال که آیا برای جذب شهاب گردان با ذوب‌آهن وارد مذاکره شده‌اید، می‌گوید: «اگر تماسی با آنها گرفته شده برای فصل بعد بوده و مربوط به امسال نیست چون چند بازیکن را برای فصل آینده زیرنظر گرفته‌ایم که ممکن است به تیم ما بیایند. در حال حاضر برای لیگ قهرمانان آسیا فقط انتقال پولادی قطعی شده است.»

خیلی‌ها در انتظار این هستند که دنیزلی با پرسپولیس در آسیا چه نتایجی خواهد گرفت. او می‌گوید: «زمانی که به آسیا می‌رویم تیم از نظر فنی و بدنی باید در بهترین حالت باشد. اگر هدف یک تیم بزرگ نباشد، کارهایی که انجام می‌دهد لذت‌بخش نیست.»

برای برد می‌آییم

یاوری هم در آستانه بازی با پرسپولیس می‌گوید: «این دلیل نمی‌شود که چون پرسپولیس شهرآورد را برده و ما هم بازی قبلی را باخته‌ایم، در این دیدار بازنده باشیم. در فوتبال هیچ‌چیز دلیل ‌چیز دیگری نیست و هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ما می‌خواهیم جبران کنیم و برای برد می‌آییم.» یاوری در مورد حریف تیمش هم اینگونه حرف می‌زند؛ «پرسپولیس بعد از پیروزی در شهرآورد حالا روی بال فرشته‌ها در حال پرواز است ولی ما می‌خواهیم از پایین به بالا بیاییم و به فکر جبران باخت قبلی هستیم.»

کد خبر 159635
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز