دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم "نفس عمیق" به کارگردانی پرویز شهبازی محصول سال 1381 به مدت85 دقیقه، روز چهارشنبه 19 بهمن ماه ساعت 16 در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصرتهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش همشهری آنلاین، پرویز شهبازی متولد 1341 خرم آباد و فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده صدا و سیما است.

وی فیلمسازی را با ساخت فیلم های کوتاه و مستند از جمله "سیاه بهار" و "سایه‌ها" آغاز کرد.

شهبازی فیلم های عیار، نفس عمیق، نجوا و مسافر جنوب را کارگردانی کرده است. وی همچنین نویسنده، مشاور کارگردان، تهیه‌کننده و تدوین چند فیلم را به عهده داشته است.

این فیلم در مورد دختر و پسری است که بر اثر تصادف، در دریاچه سد کرج غرق شده اند و مردم و مأموران قصد دارند اجساد آنها را از آب بیرون بکشند.

در ادامه نمای فیلم به کلی تغییر می‌کند و نشان می دهد که کامران در حال شنا کردن است.

او زندگی مرفه و خوبی دارد و جزو دانشجویان ممتاز است اما در مقطعی از زندگی دچار ناامیدی مطلق شده و لب به غذا نمی‌زند و شب ها نمی‌خوابد. او دوستی صمیمی به نام منصور دارد که به او پناه می‌برد.

منصور نیز در زندگی‌اش مشکلات زیادی دارد. کامران و منصور روزها در خیابان سرگردان به این سو و آن سو می‌روند و شب ها نیز در مسافرخانه می‌خوابند.

آنها با ماشینی که دزدیده اند در خیابان چرخ می‌زنند منصور با دختری به نام آیدا آشنا می‌شوند و دلبسته او می‌شود.

منصور ناراحتی و مشکلات زندگی اش را فراموش می‌کند اما سکوت و اندوه کامران و گرایش او به مرگ همچنان دغدغه منصور است.

تا اینکه وضع جسمانی کامران به هم می‌ریزد و در بیمارستان می‌میرد. منصور این بار دچار ناامیدی کامل می‌شود.

از سویی نیز آیدا را که به رابطه اش با منصور پی برده اند از خوابگاه اخراج می‌کنند. آیدا هم این بار دچار ناامیدی می‌شود و با پیشنهاد منصور به شمال می‌روند.

در پایان به نظر می‌آید که ماشین آنها دچار تصادف و در سد غرق می‌شود. و این در واقع همان نمای اول فیلم است، اما در نمای آخر، آنها با ماشین در جاده‌ای مه گرفته کوهستانی دور می‌شوند.

علاقمندان برای استفاده از برنامه نمایش فیلم می‌توانند به موزه هنرهای معاصرتهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند و یا در خصوص اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.tmoca.com و یا با شماره تلفن 88951965 روابط عمومی و یا 88955753 واحد سینماتک تماس بگیرند.

 

 

کد خبر 159572

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز