دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۰
۰ نفر

علی پروین به‌دلیل سال‌ها حضور در پرسپولیس تا اوایل دهه80 همچنان نامش به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی مربیگری در این تیم مطرح بود.

علی پروین

پروین که بارها در مصاحبه‌هایش گفته که جام‌های بسیاری برای پرسپولیس در دوران مربیگری‌اش به دست آورده، در اواخر دهه70 و اوایل دهه80 به نامی‌ ماندگار در این باشگاه تبدیل شده بود؛ چنانکه با تغییرات مدیریتی در پرسپولیس، هیچ‌یک از مدیران به خودشان جرات نمی‌دادند که او را از بدنه باشگاه حذف کنند. با این حال، اکبر غمخوار سال82 چنین جراتی به خود داد و هنگامی که متوجه شد با مربیگری وینگو بگوویچ می‌تواند در لیگ برتر نتیجه بگیرد، علی پروین را کنار گذاشت.

جدایی پروین از پرسپولیس اتفاق ویژه‌ای بود که رخ داد و اکبر غمخوار با تحمل انتقادهای بسیار گفته بود: «حکم مدیر فنی برای پروین صادر شد که او این حکم را قبول نکرد. متعاقبا چندین بار از پروین برای همکاری با پرسپولیس دعوت به عمل آوردیم که وی به دعوت ما پاسخی نداد. در این حالت ما نباید در این زمینه پیگیری بیشتری انجام می‌دادیم. در شرایط فعلی نیز سیاست کلان باشگاه همان سیاست قبلی است و اگر پروین با همان شرایط و شرح وظایف، مدیریت فنی را می‌پذیرد صندلی وی در باشگاه پرسپولیس هنوز خالی است و تصمیم اول و آخر را برای حضور در پرسپولیس خودش می‌گیرد».

علی پروین اما سعی داشت به نیمکت پرسپولیس راه یابد تا اینکه مدیرفنی شود. با این حال، با رفتن اکبر غمخوار و حضور محمدحسن انصاری‌فرد بر مسند مدیریت پرسپولیس، وی نیز پروژه حذف علی پروین را ادامه داد؛ چنانکه پروین دیگر هیچ‌گاه نتوانست روی نیمکت پرسپولیس بنشیند و امروز نیز به‌عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره پرسپولیس با این باشگاه همراه است. علی پروین البته نخستین‌بار در دهه70 به مدت 5 سال از پرسپولیس دور ماند ولی در سال77 پس از کسب نتایج ضعیف از سوی تیم پرسپولیس، هواداران این تیم مدام خواهان بازگشت پروین شدند. امیر عابدینی، مدیرعامل وقت باشگاه ابتدا زیر بار نمی‌رفت ولی پس از نتایج روزهای اول لیگ او را سرمربی پرسپولیس کرد. جالب اینکه پروین همان سال موفق شد استقلال را شکست دهد و در پایان فصل نیز پرسپولیس قهرمان شد.

کد خبر 158756

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز