همشهری آنلاین: فعالان حقوق بشر می گویند، پلیس کویت به صدها معترض بدون تابعیت که خواهان حق شهروندی و دیگر حقوق اساسی خود هستند حمله کرده است.

کویت

به گزارش پرس تی وی، انجمن حقوق بشر کویت از استفاده پلیس از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در شهرهای الجهراء و الصلیبیه در روز شنبه (۱۴ ژانویه، ۲۴ دی) خبر داد.

الجهراء و الصلیبیه به ترتیب در شمال غرب و غرب پایتخت کویت قرار دارند.

بیشتر ۱۰۵ هزار نفر فاقد تابعیت در کویت که به طور محلی تحت عنوان بدون‌ها شناخته می‌شوند در شهرهای الجهراء و الصلیبیه زندگی می‌کنند.

به گفته انجمن حقوق بشر کویت، ده‌ها نفر از مردم از جمله ۳ نفر از اعضای این انجمن که در حال نظارت بر این اعتراضات بودند، دستگیر شده‌اند.

فعالان می‌گویند تظاهرکنندگان روز شنبه (۱۴ ژانویه، ۲۴ دی) برای دومین روز متوالی در اعتراض به خشونت پلیس تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

بر اساس اعلام وزارت کشور کویت، در جریان این اعتراضات ۲۱ نفر از جمله نیروهای امنیتی مجروح و ۵ نفر از آنان به علت شدت جراحات در بیمارستان بستری شدند.

وزارت کشور کویت اوایل هفته جاری با انتشار سه بیانیه به افراد بدون تابعیت هشدار داد در صورت تداوم اعتراضات با اقدامات تنبیهی و مجازات مواجه می‌شوند.

کویت از صدور مدارک ضروری از جمله گواهی تولد، ازدواج و فوت برای اکثر افراد بدون تابعیت خودداری کرده است.

کد خبر 157289
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز