شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک کارشناس امور خاورمیانه به پرس تی‌وی گفت، مردم انگلستان و جهان به هر شکلی راهی برای استفاده از پرس تی‌وی خواهند یافت.

press tv

پیتر ایر، کارشناس امور خاورمیانه در لیما، پایتخت پرو افزود، پرس تی‌وی می‌تواند به یک شبکه مخفی خارج از محدوده‌های بین‌المللی تبدیل شود؛ در هر صورت "مطمئنا برای همیشه دیده خواهد شد."

وی با اشاره به وجود فساد در دولت انگلستان و پتانسیل پرس تی‌وی برای افشای آن گفت: "این دولت انگلیس را آزار می‌دهد؛ حقیقت تلخ است."

این کارشناس امور خاورمیانه در ادامه خاطر نشان کرد، در هر صورت "ناو سرفرماندهی پرس تی‌وی پیش خواهد رفت. من معتقد هستم این کار به مردم این‌جا برای تماس بیشتر با شما الهام ببخشد."

سازمان نظارت بر رسانه‌های انگلیس (آفکام) به بهانه آن ‌چه ادعا می‌کند نقض قوانین این سازمان است، جریمه ۱۰۰ هزار پوندی بر شبکه پرس تی‌وی تحمیل کرده است.

همچنین، آفکام تصمیم گرفته است پخش برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی از طریق ماهواره اسکای را به بهانه تخلفات اداری هنگام ارائه درخواست برای مجوز در سال ۲۰۰۷، ممنوع کند.

این در حالی است که تناقض آشکاری در شیوه‌ی برخورد آفکام با پرس تی‌وی مشاهده می‌شود؛ آفکام جواز پخش را لغو می‌نماید؛ چرا که تشخیص داده شرکت پرس تی وی در لندن کنترلی بر پخش شبکه ندارد. با این حال، همزمان، آفکام شرکت پرس تی‌وی در لندن را به جریمه‌ی نقدی محکوم می‌کند به خاطر پخش جمله‌ای که خودِ آفکام می‌گوید کنترلی روی آن نداشته است

گفتگوی پرس تی وی با پیتر ایر

سازمان نظارت بر رسانه‌های بریتانیا (آفکام) اخیرا با ابراز این ادعا که شبکه پرس تی‌وی قوانین آفکام را نقض کرده، جریمه‌هایی بر این شبکه خبری تحمیل کرده است. آفکام ماه گذشته اعلام کرد که تصمیم گرفته است پخش برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی از طریق ماهواره اسکای را به بهانه خطای اداری مسئولان این شبکه در درخواست سال ۲۰۰۷ خود برای مجوز، ممنوع کند.

شبکه پرس تی‌وی با پیتر آیر، کارشناس امور خاورمیانه در لیما، پایتخت پرو در این باره گفت‌وگو کرده است.

  • آفکام به خاطر آن‌چه کمبود کنترل موسسه پرس تی‌وی در انگلستان بر پخش برنامه‎های این شبکه می‌خواند به دنبال لغو مجوز این موسسه در انگلستان است. اگر موسسه پرس تی‌وی در انگلستان هیچ کنترلی بر پخش برنامه‌ها ندارد پس چرا باید جریمه شود؟ و اگر این کنترل را دارد چرا مجوز آن لغو می‌شود.

من حدس می‌زنم مردم بسیاری در سراسر جهان عادت داشتند به بریتانیا به عنوان کشوری که متوازن و عادل است بنگرند، اما فکر نمی‌کنم که دیگر چنین باشد. این کشور مثلا رواج‌ دهنده دموکراسی و آزادی بیان در سراسر جهان اکنون درگیر کاری شده است که در عمل علیه پرس تی‌وی این شیوه را نقض می‌کند.peter

من گفت‌وگوهای بسیاری با پرس تی‌وی داشته‌ام و همیشه دیده‌ام که پرس تی‌وی کاملا متوازن است؛ وقتی شما با افراد دیگر مانند نمایندگان کنگره یا دیگران صحبت می‌کنید، همیشه نظر دو طرف پرسیده می‌شود. و از نظر من این راهی کاملا متوازن برای اداره یک رسانه است؛ کاملا آزاد برخورد می‌کند و فضای آزادی بیان را باز می‌گذارد و متاسفانه ما اکنون شاهد مرگ این موضوع در انگلستان هستیم. و به عقیده من پرس تی‌وی به عنوان یکی از بهترین شبکه‌هایی که واقعا حقیقت را فاش می‌کند و این امر دولت بریتانیا را آزار می‌دهد، باید در اوج بماند. به عنوان نمونه من اطلاعات کاملی برای به زندان ابد انداختن تونی بلر، نخست وزیر پیشین و گوردون براون و نخست وزیر کنونی دارم. چرا وقتی با افرادی مانند من سر و کار دارید نباید بخواهند به کار پرس تی‌وی خاتمه دهند؟

  • این امر می‌تواند منجر به شلیک به عقب احساسات عمومی در انگلستان علیه دولت بریتانیا شود؟

شخصا آن را احساس می‌کنم؛ در نتیجه این اقدام مستقیم، مردم صادق جهان، مردم انگلستان راهی برای استفاده از پرس تی‌وی به هر شکلی خواهند یافت. شما می‌توانید به یک شبکه مخفی خارج از محدوده‌های بین‌المللی تبدیل شوید؛ سناریو هر چه هست، مطمئنا شما برای همیشه دیده خواهید شد. و من دوباره تاکید می‌کنم که دولت، هر دو حزب سیاسی، هر سه حزب سیاسی شدیدا به خاطر فساد و تقلب در شراکت با بانک‌ها مقروض هستند. این چیزی است که موجب رکود اقتصادی می‌شود و پرس تی‌وی یکی از شبکه‌هایی است که برای افشای آن نه فقط در انگلیس بلکه در جهان آماده است. و این دولت انگلیس را آزار می‌دهد؛ حقیقت تلخ است. و بنابراین ناو سرفرماندهی پرس تی‌وی پیش خواهد رفت؛ مهم نیست چه اتفاقی بیفتد. و من معتقد هستم این کار به مردم اینجا برای تماس بیشتر با شما الهام ببخشد.

کد خبر 157095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز