همشهری آنلاین: شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست از تصمیم خود برای تعلیق ارائه خدمات به شبکه‌های ایرانی خبر داده است.

این شرکت مستقر در لوکزامبورگ روز چهارشنبه (۲۹ خرداد) گفت دیگر به شبکه‌های ایرانی از جمله پرس تی‌ وی خدمات ارائه نخواهد داد. این تصمیم به بهانه‌ی اعمالِ تحریم‌های تحمیل شده از سوی امریکا بر رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده است.

اینتل‌ست ضمن اعلام اینکه دولت امریکا به این شرکت دستور داده است که دیگر جواز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را تمدید نکند، گفت که از اول جولای (۱۰ تیر) ارائه خدمات به ایران را متوقف خواهد کرد.

پرس تی‌وی و دیگر شبکه‌های ایرانی از ژانویه سال ۲۰۱۲ مورد هجمه‌ی بی‌سابقه‌ی دولت‌های اروپایی و شرکت‌های ماهواره‌ای قرار گرفته‌اند.

شماری از کشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا پخش شبکه‌های جمهوری اسلامی را متوقف کرده‌اند.

شرکت‌های اروپایی می‌گویند این اقدامشان در راستای تحریم‌های ضد ایرانی بوده است. باوجود این، میشل من، سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پرس تی‌ وی گفته است که رسانه مشمول این تحریم‌ها نمی‌شود.

این درحالی است که میشل د روزن، رئیس فرانسوی- اسرائیلی یوتلست در نامه‌ای خطاب به شرکت‌های ماهواره‌ای آسیایی و اروپایی به آنان هشدار داد که در صورت عدم حذف شبکه‌های ایرانی باید برای مواجهه با عواقب حاصل از نافرمانی از دستورات وی آماده باشند.

لابی اسرائیل در امریکا نیز آشکارا از تلاش اروپایی‌ها برای حذف شبکه پرس تی‌ وی حمایت کرده است.

فعالان رسانه‌ای هجمه‌ی غرب بر ضد شبکه‌های ایرانی را مبارزه دولت‌های اروپایی ‌با آزادی بیان دانسته‌اند، همان کشورهایی که خود سنگ آزادی بیان را به سینه می‌زنند.

کد خبر 219688
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز