سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاخ سفید وعده حمایت قوی از ادامه مذاکرات دور دوحه برای دستیابی به یک توافق نهایی در زمینه تجارت جهانی را داد.

به گزارش سی ان ان، در گزارش سالانه اقتصاد آمریکا که توسط شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید تهیه شده آمده است"یک نظام تجاری آزاد و باز بین المللی برای ثبات و رشد اقتصادی آمریکا و جهان حیاتی است."

در این گزارش تاکید شده "ایالات متحده آمریکا به تلاش شدید خود برای آزادسازی تجارت بین المللی از طریق مذاکرات دستور کار توسعه ای دوحه سازمان جهانی تجارت ادامه خواهد داد."

جورج بوش رئیس آمریکا نیز در اظهارت آشکاری در خصوص این گزارش اقتصادی از کنگره خواسته است تا اختیار ویژه رئیس جمهور برای مذاکرات تجاری موسوم به "اختیار توسعه تجاری"که تابستان سال 2007 به پایان می رسد را تمدید کند.

انتظار می رود کنگره جدید که درکنترل دمکرات هاست مفاد مربوط به موضوعات زیست محیطی وکارگری را در موافقتنامه های تجاری آمریکا با سایر کشورها بگنجاند و در تمدید اختیار توسعه تجاری نیز آْنها را مد نظر قرار دهد.

گزارش اقتصادی کاخ سفید که روز دوشنبه 12 فوریه 2007 منتشر شده با انتقاد شدید شومر رئیس کمیته مشترک اقتصادی کنگره مواجه شده است.

شومر رئیس جمهور آمریکا را به خاطر نادیده گرفتن کسری تجاری این کشور که انتظار می رود در سال 2006 با فراتر رفتن از میزان سال 2005 بر717 میلیارد دلار بالغ شود به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

کد خبر 15664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز