آرسنال که توانسته بود از ناکامی مدعیان در روز پایانی سال استفاده کند و فاصله‌اش را با صدرنشینان کم کند، تنها 48 ساعت بعد در زمین فولام 2 بر یک مغلوب شد تا امیدهای قهرمانی این تیم به حداقل برسد.

فوتبال

آرسنال در این بازی شروع خوبی داشت و بعد از چند حمله توانست با ضربه سر کوچیلنی به گل برسد. در این دقایق به‌نظر می‌رسید آرسنال به راحتی برنده این بازی شود، چرا که در ادامه نیمه اول فرصت‌های خوبی به‌دست آورد که همگی با بی‌دقتی مهاجمان از دست رفت. در نیمه دوم اما ورق برگشت و فولام به‌تدریج بازی را در اختیار گرفت. با اخراج یوهان جورو، مدافع آرسنال در دقیقه 78 فشار تیم میزبان بیشتر شد و این تیم 7 دقیقه بعد با ضربه سر سیدول به گل تساوی رسید. در زمان کوتاه باقیمانده، فشار فولام روی دروازه آرسنال خسته ادامه داشت و این تیم در دقایق تلف شده توسط زامورا به گل برتری رسید.
ونگر پس از این شکست گفت: «ما فرصت داشتیم با زدن گل‌های بعدی کار را تمام کنیم و بازی را ببریم. وقتی 10 نفره شدیم کارمان خیلی سخت شد، به‌ویژه اینکه تنها 48 ساعت قبل بازی کرده بودیم.» ونگر به صحنه‌ای که ژروینیو در محوطه جریمه توسط سندروس متوقف شد معترض بود. او در پاسخ به اینکه چرا داوران برای آرسنال پنالتی نمی‌گیرند اضافه کرد:« این را نباید از من بپرسید، من نمی‌دانم. در بازی مقابل کویینز پارک رنجرز توپ به دست مدافع این تیم خورد و یک پنالتی واضح بود. مقابل منچسترسیتی و آستون‌ویلا هم داور یک پنالتی برای ما نگرفت.»

بازگشت چلسی

یکشنبه شب، چلسی موفق شد در زمین ولوز به پیروزی 2 بر یک برسد و با استفاده از شکست آرسنال به رده چهارم برگردد. رامیرز که در خط حمله بازی می‌کرد، در شروع نیمه دوم چلسی را پیش انداخت. میزبان اما در دقیقه 84 توسط وارد به گل تساوی رسید تا ویلاس بواس نگران 2 امتیاز از دست رفته باشد. با وجود این، حملات چلسی در زمان باقیمانده نتیجه داد و لمپارد گل پیروزی را روی پاس اشلی کول به‌ثمر رساند. هافبک انگلیسی که در عصر مورینیو یکی از بازیکنان کلیدی چلسی محسوب می‌شد، بعد از این پیروزی گفت که تیمش روحیه جنگندگی آن دوران را دوباره پیدا کرده است؛« وظیفه بازیکنان بزرگ تیم است که متحد شوند و سرنوشت بازی‌ها را تغییر دهند، همان کاری که مقابل ولوز انجام دادیم.» لمپارد همچنین گفت که در این بازی خوش شانس بود که به خاطر تکل خشن روی آدام‌همیل از بازی اخراج نشد. چلسی با این پیروزی 37 امتیازی شد و با یک امتیاز بیشتر از آرسنال به رده چهارم برگشت.

فرصت جبران برای رونی

منچستریونایتد که در آخرین روز سال 2011 و تولد 70 سالگی فرگوسن، در خانه مقابل بلکبرن غافلگیر شد، امشب در زمین نیوکاسل فرصت دارد این شکست را جبران کند. شکست یونایتد در برابر تیم قعر جدولی بلکبرن تحت‌تأثیر غیبت رونی از ترکیب تیم قرار گرفت که بعدا مشخص شد به‌دلیل تنبیه انضباطی بوده است. رونی و گیبسون به‌دلیل اینکه در شب مسابقه به رستوران رفته بودند از سوی فرگوسن جریمه شدند، هرچند بازیکنان و باشگاه حاضر به تایید این ماجرا نشدند. به هر حال رونی امشب به ترکیب یونایتد برمی‌گردد و فرصت دارد غیبتش در بازی شنبه را جبران کند. فرگوسن همچنین امیدوار است که فردیناند و گیگز برای این بازی آماده شوند، چرا که جای خالی این دو بازیکن در برابر بلکبرن محسوس بود.

نگرانی دیگر فرگوسن به درون دروازه تیم برمی‌گردد. ده خئا، دروازه بان یونایتد که تابستان امسال با سر و صدای زیادی از آتلتیکو مادرید منتقل شد، نتوانسته انتظارات را برآورده کند و روی گل سوم بلکبرن اشتباه مرگباری داشت. به همین دلیل ممکن است امشب جایش را به لیندگارد بدهد. ده خئا اما در دفاع از عملکردش می‌گوید:« همه دروازه‌بانان گاهی اشتباه می‌کنند و باید از آنها درس بگیریم. سبک بازی لیگ برتر فیزیکی‌تر است و به‌عنوان یک دروازه بان باید در همه لحظات بازی مراقب باشید.» منچستریونایتد 45‌امتیازی و نیوکاسل 30 امتیازی است.

کد خبر 155955
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز