اینتر بحران‌زده شب چهار شنبه در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان میهمان مارسی فرانسه است و شکست در این بازی، رانیری را یک گام دیگر به سمت در خروج نزدیک‌تر می‌کند.

رانیری

7 پیروزی متوالی در سری A، این تصور را به‌وجود آورد که رانیری توانسته اینتر را به اوج برساند ولی این تیم نزولی ناگهانی داشت و در 5‌بازی از 6 بازی اخیرش شکست خورد تا حتی بحث برکناری رانیری هم مطرح شود. آخرین بازی این تیم جمعه شب در سن سیرو بود که اینتر با 3 گل مغلوب بولونیا شد و رانیری در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی مجبور شد از موراتی، مالک باشگاه و هواداران عذرخواهی کند. در روزهای اخیر از لوئیز فیگو و فابیو کاپلو به‌عنوان گزینه‌های جانشینی رانیری نام برده می‌شود و بعید نیست که شکست در بازی امشب به معنی پایان کار این مربی باشد.

معمای اسنایدر

اینتر در بازی‌های اخیر ضعف دفاعی مشهودی داشته و در 6 بازی 15 گل دریافت کرده است. به عقیده رانیری بخشی از این ضعف به‌دلیل بازگشت اسنایدر به ترکیب اصلی است. سرمربی اینتر پیش از این تیمش را با ترکیب 2-4-4 و 2 هافبک دفاعی به زمین می‌فرستاد ولی با آمدن اسنایدر مجبور شده که از یک هافبک دفاعی استفاده کند. به همین دلیل رانیری گفت که احتمالا در بازی امشب از رانیری استفاده نخواهد کرد.

مارسی اما برخلاف اینتر نتایج بسیار خوبی گرفته و در 15 بازی اخیرش بدون شکست بوده است. با وجود این، دشان بازی امشب تیمش را آسان نمی‌داند. سرمربی مارسی که شناخت کاملی از فوتبال ایتالیا دارد، می‌گوید: «هنوز 9 بازیکن از تیمی که در سال 2010 قهرمان اروپا شد، در این تیم هستند. وقتی بازی مهمی فرا برسد، آنها به حریف فرصتی نمی‌دهند. حرفه‌ای‌بودن، فرهنگ پیروزی و جاه‌طلبی جزو ویژگی‌های ایتالیایی‌هاست.»

آرزوی انتقام از دشان

پس از قرعه‌کشی این مرحله، رانیری با توجه به رویارویی با دشان گفته بود که این بازی فرصتی است تا از این مربی فرانسوی انتقام بگیرد. دشان در روزهایی که سرمربی موناکو بود، با شکست چلسی رانیری توانست به فینال لیگ قهرمانان 2004 برسد. دشان اما موفقیت 8 سال پیش را یک پیروزی شخصی نمی‌داند. او درباره شانس مارسی برای اینکه بتواند مثل موناکو به فینال لیگ قهرمانان برسد، می‌گوید:

«هیچ تیم فرانسوی با هدف رسیدن به فینال وارد تورنمنت نمی‌شود، درحالی‌که 6 تیم بزرگ اروپایی هر سال با هدف قهرمانی وارد مسابقات می‌شوند. برای سایر تیم‌ها رسیدن به نیمه‌نهایی هم موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.»

مارسی در این بازی لوئیک رمی، گلزن آماده‌اش را در اختیار ندارد ولی می‌تواند روی برادران آیو که از جام ملت‌های آفریقا برگشته‌اند، حساب کند. رانیری اما مصدومی ندارد و ساموئل و فورلان را یک‌بار دیگر در اختیار دارد.

بازل - بایرن‌مونیخ

بازل که با حذف منچستریونایتد در مرحله گروهی شگفتی‌ساز شد، امشب امیدوار است برای بایرن‌مونیخ هم دردسرساز شود. این در حالی است که بایرن هم با مصدومیت شواین اشتایگر و افت روبن نتایج خوبی نگرفته و در آخرین بازی‌اش مقابل تیم پایین جدولی فرایبورگ بدون گل متوقف شد. تیم آلمانی اما امیدوار است که افت هفته‌های اخیر را پشت سر بگذارد و یکی از دو فینالیست لیگ قهرمانان باشد که در ورزشگاه خانگی‌اش (آلیانس آرنا) برگزار خواهد شد.

هایکو فوگل، سرمربی جدید بازل شناخت خوبی از بایرن دارد. او 9 سال در آکادمی بایرن بوده و بسیاری از بازیکنان فعلی جزو شاگردان سابق او محسوب می‌شوند. دیگر نکته جالب این بازی، حضور خردان شکیری، هافبک جوان بازل است که مقابل تیم آینده‌اش بازی می‌کند و می‌خواهد توانایی‌هایش را نشان دهد.

هافبک آینده‌دار سوئیسی تابستان آینده به بایرن می‌پیوندد. بازل در 13 بازی اخیرش بدون شکست بوده و فوگل اجازه نداده که جای خالی تورستن فینک که به هامبورگ پیوست، احساس شود. او درباره این بازی می‌گوید: «حضور یک تیم سوئیسی در جمع 16 تیم پایانی اتفاق ویژه‌ای است و اینکه من کار مربیگری‌ام را با بایرن شروع کرده‌ام، جذابیت این بازی را بیشتر می‌کند.»

کد خبر 161268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز