سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در مسابقه جام جهانی کلوپ‌های عکس فیاپ، کانون عکاسان اصفهان انجمن سینمای جوان اصفهان بهترین کلوپ آسیایی شرکت‌کننده در این مسابقه لقب گرفت.

به گزارش مهر، در مسابقه جام‌جهانی کلوپ‌های عکس فیاپ، کانون عکاسان اصفهان انجمن سینمای جوان اصفهان از بین 131 کلوپ و انجمن شرکت‌کننده با کسب 245 امتیازدر رتبه پانزدهم قرارگرفت و در رتبه‌بندی قاره‌ای نیز بهترین کلوپ آسیایی شرکت‌کننده در این مسابقه لقب گرفت.

فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی به عنوان یکی از مراجع معتبر جهانی در زمینه هنر عکاسی هر ساله مسابقه‌ای را در مقر خود در کشور فرانسه بین کلوپ‌های عکاسی سراسر دنیا برگزار می‌کند.

بر طبق قوانین این مسابقه هر کلوپ می‌تواند فقط بیست اثر از عکاسان خود را به این مسابقه ارسال کند که پس از بررسی همه آثار رتبه‌بندی کلوپ‌های شرکت‌کننده بر اساس مجموع امتیازات داوران به کل آثار هر کلوپ مشخص می‌شود.

در این مسابقه کانون عکاسان اصفهان انجمن سینمای جوان اصفهان از بین 131 کلوپ و انجمن شرکت‌کننده با کسب 245 امتیاز در رتبه پانزدهم قرار گرفت.

این در حالی است که چندین کلوپ عکس قدیمی و باسابقه از کشورهای اروپا و آمریکای جنوبی در رتبه‌بندی نهایی بعد از نماینده ایران در این مسابقه قرار گرفتند.

همچنین در رتبه‌بندی قاره‌ای کانون عکاسان اصفهان بهترین کلوپ آسیایی شرکت‌کننده در این مسابقه لقب گرفت.

از بین بیست اثر ارسالی به این مسابقه نه اثر از هفت عکاس به نام‌های اصغر صامتی (سه اثر)، افشین آذریان، ابراهیم باختری بناب، صفا پیرشیری، سیامک تراکمه، بیتا رهنما و عالیه سعادت‌پور مورد پذیرش هیات داوران مسابقه قرار گرفت.

کانون عکاسان اصفهان به منظور شرکت در این مسابقه فراخوانی برای اعضا خود منتشر کرد که از بین نزدیک به 400 اثر ارسالی از سوی اعضا، در نهایت بیست اثر از سیزده عکاس، توسط گروه داوران متشکل از مهدی ارسطویی، رضا وهمی و رضا میلانی انتخاب و به این مسابقه ارسال شد.

در این دوره تیم اول و برنده جام جهانی موسسه فرهنگی هنری پژو سیتروئن بود.

این موسسه در 38 رشته ورزشی و 13 رشته هنری از جمله عکاسی فعالیت دارد و دارای چندین مجتمع ورزشی و هنری است.

 

کد خبر 155162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز