همشهری‌آنلاین: عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس هشتم گفت: منع قانونی برای شکایت مجلس از دولت به دلیل تخطی از اجرای درست قانون هدفمندی یارانه‌ها وجود ندارد اما مجلس سعی می‌کند با ذهنیت همکاری و با چشم‌پوشی از تخلفات دولت این قانون را به سرانجام برساند.

 علی بنائی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اخیرا از تخصیص بخشی از بودجه‌های عمرانی به یارانه‌ها سخن گفته است، اظهار کرد: فاصله گرفتن دولت از قانون نهایتا به ضرر مردم تمام می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانونگذاری مجلس و اقدام دولت در تصویب قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نباید با برداشت سلیقه‌ای دولت از قانون و تخطی از بندهای آن به ناکجا آباد برسد، تصریح کرد: درعین حال گلایه‌های مجلس از دولت درباره تخصیص بودجه و عدم واریز سهم مالی وزارتخانه‌ها از مازاد فروش نفت بیشتر شده است.

این عضو فراکسیون روحانیت مجلس بدهی دولت به وزارت بهداشت را مورد اشاره قرار داد و گفت:  درحالی که این پول در خزانه وجود دارد، دولت از تخصیص آن به وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های طلبکار خودداری می کند.

وی با با بیان اینکه منع قانونی برای شکایت مجلس از دولت به دلیل تخطی از اجرای درست قانون هدفمندی یارانه‌ها وجود ندارد، افزود: اما مجلس سعی می‌کند با ذهنیت همکاری و با چشم‌پوشی از تخلفات دولت، این قانون را به سرانجام برساند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم ادامه داد: نگاه مجلس به جریان هدفمندی یارانه‌ها مثبت است تا کاری که شروع شده روی زمین نماند، ملاحظه مجلس هم به این دلیل است که تخلفات صورت گرفته در دولت کاهش پیدا کند تا اثرات این کار مثبت باقی بماند.

کد خبر 155028
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز