همشهری‌آنلاین: معاون سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور از صدور دستور فوری برای استفاده از "یونولیت" در درزهای انبساط سی‌وسه پل خبر داد.

به گزارش فارس، سید مسعود علویان صدر درباره ترک‌های بوجود آمده روی سی‌وسه پل و تدابیری که برای آنها اندیشیده شده است، گفت: از سال ۱۳۴۷ که عملیات مرمت در سی‌وسه پل اصفهان انجام شد سازه بتونی را روی پل زدند تا مقاومت بیشتری برای عبور و مرور خودرو داشته باشد. در حال حاضر هم سازه بتونی جزئی از بدنه پل شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به تغییرات فصول و انقباض و انبساط‌ها این درزهای انبساط (ژوئن) قابل پیش‌بینی بوده و خطری اصل سازه سی‌وسه پل را تهدید نمی‌کند. آسفالت روی این بتون‌ها کشیده بودند و این آسفالت‌ها به نظر ترک‌خورده هستند در حالی‌که کاملاً این درزها طبیعی است.

معاون حفظ و احیای آثار تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: در حال حاضر باید این آسفالت ها را باز کرده و وسط آن‌ها را با "یونولیت" پر کنیم و بعد مجدداً روی آن‌ را آسفالت بگیریم.

علویان صدر ادامه داد: در حال حاضر دستور انجام سریع این اقدام را صادر کرده‌ایم.

وی درباره علت استفاده از "یونولیت" برای پر کردن این ترک ها گفت: باید از مصالح سبک و قابل انعطاف برای این فضاهای خالی استفاده شود و پس از آن آسفالت مجدد انجام شود به همین دلیل "یونولیت" به دلیل انعطاف‌پذیری در برابر انبساط و انقباض، گزینه مناسبی است.

کد خبر 154899

برچسب‌ها