همشهری آنلاین: شهردار تهران از بهره‌برداری پل جوادیه طی چند روز آینده خبر داد و گفت :‌ عملیات اجرایی احداث پل جوادیه به پایان رسیده و ما منتظر تکمیل فضای سبز و برخی از خرده کاری‌ها در این پروژه بودیم که خوشبختانه کارها تمام و هم اکنون پروژه قابل افتتاح است

پل جوادیه

شهردار تهران در حاشیه افتتاح پروژه پل شهیدان در جمع خبرنگاران گفت : فعالیت عمرانی ‌تونل صدر- نیایش نیز آغاز شده و با توجه به این که این پروژه سرمایه گذار و اعتبار خارجی دارد ال سی‌های آن گشایش یافته است و ما منتظریم تا هفته آینده اعتبارات واریز شود تا بتوانیم تابلوی زمان بندی را نصب و رسما عملیات اجرایی را آغاز کنیم .

دکتر قالیباف تاکید کرد :‌ این مهم تا قبل از 20 آبان محقق می‌شود و این پروژه عمرانی مهم نیز به مرحله اجرا در می‌آید .

وی همچنین در مورد ادامه بزرگراه یادگار امام تا خیابان امام خمینی(ره) نیز گفت : عملیات ادامه مسیر یادگار امام بعد از دوربرگردان پل شهیدان تا پایان سال محقق خواهد شد که این بخش از بزرگراه به صورت دو طبقه است .

دکتر قالیباف افزود : ‌تملک‌های لازم در این بخش صورت گرفته و امید است که کارهای اجرایی با سرعت پیش برود اما در هر صورت موضوع تملک به سختی در این بخش صورت گرفت ، ‌زیرا املاک ریزدانه ، حتی 50 ،‌60 متری در این محدوده داشتیم .

وی ادامه داد : برای آن که مانند اتوبان نواب، عرض بزرگراه زیاد نشود و شهر به دو قسمت تقسیم و بین بافت‌های مسکونی فاصله ایجاد نشود ادامه بزرگراه یادگار امام به صورت دو طبقه در دست اجراست که خودروها بتوانند از طبقه منفی یک به صورت سریع حرکت کرده و از طبقه همکف دسترسی‌های محلی داشته باشند .

شهردار تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که آیا با هدفمند کردن یارانه‌ها شاهد تغییر قیمت در نرخ کرایه حمل و نقل عمومی خواهیم بود یا خیر، گفت : در حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوسرانی و مترو امسال قطعا تغییری را در کرایه‌ها نخواهیم داشت اما در تاکسی تغییر نرخ کرایه‌ها بستگی به نرخ بنزین و سیاست‌های بعدی دولت دارد که اگر در این بخش نیز یارانه‌های مورد نیاز تامین و پرداخت شود این امکان هست که نرخ کرایه تاکسی‌ها تغییری نکند .

وی در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها عوارض شهرداری در بخش نوسازی تغییری داشته است گفت : عوارض شهرداری مربوط به نوسازی ،‌ ربطی به هدفمند کردن یارانه‌ها ندارد و این مصوبه مجلس بوده که پایه نرخ‌ها از یک به یک و نیم تبدیل شده و در عوارض رشد داشته باشیم .

به گزارش تهران سما، دکتر قالیباف همچنین در پاسخ به این سوال که بازار تهران در فهرست میراث فرهنگی در خطر قرار گرفته و ‌چرا برای ایمنی بازار کاری انجام نشده است گفت : نمی‌دانم چه اتفاقی باید در بازار بیفتد که نیفتاده ،‌آیین نامه‌های میراث فرهنگی کاملا در محدوده بازار اجرا می‌شود اما در مجموع باید تدابیر اساسی برای بازار اندیشیده شود که این کار در شورای اسلامی شهر در حال انجام است ، ‌همچنین باید هماهنگی‌هایی نیز با کسبه صورت گیرد تا نوع کاربری آن‌ها به صورت خرده و یا عمده فروشی مشخص شود اما در هر صورت شهرداری تهران به وظایف خود در این حوزه عمل می‌کند .

وی ادامه داد : شهردار جدید این منطقه نیز در حوزه شهرسازی سابقه طولانی دارد و با جدیت توجه به بازار را در دستور کار دارد.

شهردار تهران تصریح کرد : ما با بحث پیاده راه سازی و همچنین توجه به بافت‌های فرسوده سعی داریم بازار تهران را هم در دل این طرح‌ها ببینیم و به وظایف خود در این زمینه عمل کنیم .

دکتر قالیباف در ادامه در پاسخی مبنی بر این که ساخت و سازهایی ناهمگون در بازار رخ داده است گفت : ‌ساخت و سازها در این محدوده بر اساس طرح تفصیلی و بر اساس قواعد و مقرات شهرسازی است و شهرداری بر آن نظارت دقیق دارد .

کد خبر 119734
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز