همشهری آنلاین: در حالی که برخی چهره‌ها و گروه‌های اصلاح‌طلب سعی دارند در آستانه انتخابات مجلس نهم فضای رد صلاحیت اصلاح‌طلبان از سوی شورای نگهبان را ترویج کنند، نیروهایی نیز در این جریان هستند که همزمان با آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس نهم سعی دارند با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور خط اصلاح‌طلبان میانه‌رو و عملگرا را از تندروهای این جریان جدا کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، تندروهای جریان اصلاح‌طلبی در آستانه انتخابات مجلس نهم بر ذهنیت‌هایی نظیر عدم کاندیداتوری در انتخابات به واسطه رد صلاحیت گسترده، عدم ارائه لیست انتخاباتی و ... دامن می‌زنند این درحالیت که نیروهای معتدل و عملگرای این جریان در آستانه انتخابات مجلس نهم سعی دارند رویکردی را بر فضای جامعه و در نگاه ناظران انتخابات غالب کنند مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان هیچ وجه مشترکی با اپوزسیون خارج‌نشین و نیروهای مخالف نظام در هر جای دنیا ندارد.

سعدالله نصیری قیداری نماینده اصلاح‌طلب مردم زنجان و استاد دانشگاه همزمان با آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس نهم در سراسر کشور، در گفتگویی با مهر اذعان داشته که اصلاح‌طلبان به هیچ وجه رو در روی نظام نیستند. اصلاح‌طلبان دوستدار نظام هستند و در چارچوب قانون اساسی عمل می‌کنند.

این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه آمریکا در تلاش است چهره اصلاح‌طلبان را مخدوش جلوه دهد، اذعان داشت: دشمنان نظام و آمریکا در تلاش هستند تا اصلاح‌طلبان را در کنار خود و علیه نظام جلوه دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با یادآوری اینکه مخالفت با مواضع دولت به معنای ضدیت با نظام نیست، خاطرنشان کرد: ممکن است اصلاح‌طلبان اختلاف سلایقی با دولت در نحوه اداره کشور داشته باشند اما این به معنای رو در رویی با نظام نیست. اصلاح‌طلبان هیچ وجه مشترکی با اپوزسیون خارج‌نشین و نیروهای مخالف نظام در هر جای دنیا ندارد و نخواهد داشت.

کد خبر 154711
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز