جمعه ۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

گروه سیاسی: اعلام موجودیت تشکل‌ها و احزاب، نشست‌های انتخاباتی‌شان و استعفاهایی که تقریبا 6ماه پیش صورت گرفت، مقدمات ورود کشور به فضای انتخابات بود، اما از امروز و با ثبت‌نام کاندیداهای ورود به مجلس نهم، انتخابات در کشور کلید می‌خورد.

ثبت نام نامزد انتخابات مجلس

شروع ثبت نام داوطلبان یقینا کوره انتخابات را داغ‌تر می‌کند. جریان‌های مختلف سیاسی که از ماه‌ها پیش تحرکات انتخاباتی‌شان را آغاز کرده‌اند، شدتی بیشتر به فعالیت‌هایشان خواهند داد.اعضای اصلی جبهه متحد‌ اصولگرایان- اصلی‌ترین و مهم‌ترین جبهه که از ماه‌ها پیش با قدرت وارد انتخابات شده‌اند- در چند روز گذشته همایش‌های استانی این جبهه را پوشش داده‌اند. دبیران کل جمعیت‌های تحت‌پوشش این جبهه روز پنجشنبه و جمعه هر کدام در یک نقطه از کشور سخنرانی داشته‌اند. علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب و رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در یک سخنرانی در استان فارس گفت: تداوم گفتمان اصولگرایی، جذب حداکثری، استفاده از تمام ظرفیت‌های اصولگرا، پیروزی جبهه انقلاب اسلامی، انتخاب نمایندگان صالح و تشکیل مجلس انقلابی و کارآمدتر، از اهداف جبهه متحد اصولگرایان است.

حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران و عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان به همراه محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نیز در نخستین همایش در خراسان‌شمالی شرکت و سخنرانی کرده‌اند. محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و دیگر عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان نیز در کرمان، به جبهه پایداری توصیه کرده تا به جبهه اصولگرایان بپیوندند تا جریان فتنه و انحراف نتواند در انتخابات کاری انجام دهد. اصلاح طلبان هم که تاکنون در حاشیه 2 مراسم ختم - یکی مراسم ختم مرحوم حاج محمد خلیلی اردکانی و دیگری مراسم ختم آیت‌الله هاشمیان امام جمعه رفسنجان و از بستگان آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی- اظهارنظرهایی دوپهلو درباره انتخابات داشته‌اند، در روزهای آینده رسما نشان خواهند داد تا چه میزان وارد انتخابات می‌شوند.

نبی حبیبی در خراسان شمالی گفته است که اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس نهم روی 300 نفر از کاندیداهای خود در سطح کشور فعالیت انتخاباتی دارند و با چراغ خاموش و موتور روشن در این انتخابات فعالیت می‌کنند.براساس اطلاعیه‌ای که وزارت کشور داده است از امروز تا پایان روز جمعه نهم دی ماه کاندیداهای مجلس می‌توانند برای حضور در انتخابات ثبت نام کنند. دیروز آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نمازجمعه تهران به این موضوع اشاره و توصیه‌هایی به کاندیداهای انتخابات کرد.

دبیر شورای نگهبان که پیش از این نیز درباره ریخت‌وپاش‌های انتخاباتی برخی کاندیداها هشدار داده و گفته بود شورای نگهبان این ریخت و پاش‌ها را رصد می‌کند، دیروز در خطبه‌های نماز جمعه افزود: کسانی که می‌خواهند ثبت‌نام کنند، ابتدا باید ماده 28 قانون انتخابات را در مورد شرایط داوطلبان بخوانند و اگر بین خود و خدای خود متوجه شدند که شرایط لازم را ندارند، نیایند و آبروی خود را نریزند و همین‌طور وزارت کشور و شورای نگهبان و مردم را معطل خود نکنند. البته آنها که صلاحیت دارند، حتما بیایند و در رسانه‌ها باید تشویق به حضور شوند و مطمئن باشند اگر صلاحیت داشته باشند، امکان ندارد که ردصلاحیت شوند، اما ممکن است اشتباهاتی پیش آید که خودشان باید از حقشان دفاع و اعتراض کنند که در این صورت پذیرفته می‌شود.

کد خبر 154686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز