نیویورک: یک مجری اخبار هواشناسی، هفته گذشته با اتفاق عجیبی در استودیو و در حالی که برنامه‌اش روی آنتن بود مواجه شد.

در حالی که خانم جنالی‌توماس مشغول اعلام وضعیت هوا بود، مردی که پیش از این نیز او را می‌شناخت وارد صحنه شد و از وی خواستگاری کرد. با اینکه خانم هواشناس بار‌ها با پیشنهاد ازدواج این آقا مواجه شده بود اما این بار بلافاصله جواب مثبت داد. به گزارش رسانه‌ها این دو قرار مراسم ازدواج را برای ماه آگوست سال میلادی بعد گذاشته‌اند.گفتنی است این اولین باری نیست که از یک مجری تلویزیونی در برنامه زنده خواستگاری می‌شود. به نظر می‌رسد این نوع خواستگاری در برخی کشور‌ها برای جلب بینند‌ه‌های تلویزیونی رواج یافته است.

حبس ابد در 90سالگی

برلین: حبس ابد یک مرد 90‌ساله به جرم عضویت در یک گروه ضربت نیروی اس‌اس آلمان نازی و قتل 3‌مرد هلندی آغاز شد. هاینریخ‌بوئره که بدون صندلی چرخدار قادر به حرکت نیست در ماه مارس سال 2010‌میلادی با اعتراف به نقش خود در قتل 3‌مرد هلندی در سال 1944‌میلادی به حبس ابد محکوم شد. قاضی دادگاه درخواست استیناف این متهم 90‌ساله را رد کرد و به گفته پزشکان، این مرد از توانایی گذراندن محکومیت زندان برخوردار است. بوئره در دادگاه به قاضی گفت: به دستور مافوق خود اقدام به قتل کردم و اگر تمرد می‌کردم به اردوگاه کار اجباری فرستاده می‌شدم.

روبات انسان‌‌نما

پکن: روبات انسان نمای ساخت چین در نمایشگاه روبات چونگ‌کینگ با به چالش کشیدن روبات‌های مشابه ژاپنی توجه بازدید‌کننده‌ها را به‌خود جلب کرد. در حالی که سال‌ها واژه روبات همواره تداعی‌گر ژاپن بوده و ساخت روبات‌های انسان نمایی که ظاهری بسیار شبیه به ظاهر انسان دارند و قادرند حالات چهره یک انسان واقعی را تقلید کنند در تخصص ژاپنی‌ها بوده است، این روبات جدید شباهت‌ خود به انسان‌ها را به رخ می‌کشد. گفتنی است برپایه برخی گزارش‌ها ارزش تولید روبات‌ها در منطقه «چونگ کینگ» که با عنوان پایتخت روباتیک چین شناخته می‌شود تا سال 2015 به 4/23‌میلیارد دلار خواهد رسید.

سکونت در 3درصد مریخ

سیدنی: دانشمندان استرالیایی می‌گویند که 3‌درصد از سطح سیاره مریخ قابل سکونت خواهد بود. گروهی از پژوهشگران دانشگاه ملی استرالیا با مقایسه مدل‌های فشار و درجه‌هوا روی زمین و مریخ، درصدد فهم این مسئله بودند که چه میزان از سطح سیاره مریخ قابل سکونت برای ارگانیزم‌های ‌زمینی است. «چارلی لاین ویور»، اختر زیست‌شناس می‌گوید: فقط 3‌درصد از سطح این سیاره که بخش عظیمی از آن نیز زیر لایه سطحی قرار دارد، برای ارگانیزم‌های زمینی قابل سکونت است. این اواخر اثبات وجود آب در این سیاره فرضیه یاد‌شده را قوت بخشید.

کد خبر 153954
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز