پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: حمید استیلی می‌گوید جام حذفی یک میانبر برای همه تیم‌ها است و مطمئنا استقلال هم بر خلاف شایعاتی که وجود دارد به پیروزی در بازی فردا فکر می‌کند.

حمید استیلی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار کرد: فردا بازی حساسی را در پیش داریم. همیشه جام حذفی، جام شگفتی‌ها بوده و هر ساله تیم‌هایی از لیگ یک و یک دو به مراحل بالاتر رسیده‌اند. هر دو تیم از این بازی برد می‌خواهند.

more  آشنایی با تاریخچه دیدارهای پرسپولیس و استقلال

استیلی ادامه داد: پرسپولیس در یکی، دو سال گذشته نشان داده که در جام حذفی قدرت زیادی دارد. با این حال ما امسال با قرعه سختی در جام حذفی مواجه شدیم و مجبور شدیم که ذوب آهن را حذف کنیم. ما قبل از بازی با تراکتورسازی روند خوبی را آغاز کرده بودیم و حتی در دیدار با تراکتورسازی هم نمایش بسیار خوبی داشتیم، اما قانون نانوشته فوتبال که هر تیمی که خوب بازی کند، پیروز نمی‌شود در آن بازی برای ما اجرا شد و نتوانستیم بازی را ببریم. با این حال امیدوارم فردا با وجود این که بازیکنان محروم و مصدوم زیادی داریم، بازی خوبی را مقابل استقلال انجام دهیم و به مرحله بعد صعود کنیم.

استیلی با اشاره به این که به خودش و تیمش افتخار می‌کند گفت: تیمم در حال حاضر با مشکلات فراوانی روبرو است، اما به خودم و این بازیکنان افتخار می‌کنم. همان طور که آن‌ها در جام ولایت مقابل استقلال بسیار خوب بازی کردند و اگر قدر موقعیت‌هایمان را می‌دانستیم بازی را با نتیجه‌ خوبی برده بودیم، امیدوارم که در بازی فردا هم علاوه بر مسایل فنی و مسایل اخلاقی هم نمایش خوبی داشته باشیم و با کمک هوادارانمان استقلال را ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای به هواداران پرسپولیس دارید گفت: توصیه‌ای به آن‌ها نمی‌کنم چرا که خودشان فهیم هستند. فقط از آن‌ها می‌خواهم که صبور باشند. تا الان هم باشگاه و هم بازیکنان هر چه در توان داشتند برای پرسپولیس گذاشته‌اند و اگر شما بعد از یک بازی به رختکن ما بیایید، می‌بینید که بازیکنان از فرط خستگی نای بلند شدن هم ندارند. به هر حال ما فردا سعی و تلاشمان را می‌کنیم، باقی چیزها و نتیجه‌ بازی دست خدا است.

سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت مهرداد اولادی و غلامرضا رضایی گفت: اولادی شرایط خوبی دارد، اما رضایی در چند روز گذشته در تمرین‌های گروهی شرکت نکرده بود. با این حال پزشکان تیم در تلاش هستند که او را به این بازی برسانند. ما فردا در کل 18 بازیکن هم نداریم و سه دروازه‌بان روی نیمکت داریم.

خبرنگاری از استیلی پرسید تشویق علی دایی از ابتدای فصل در بازی‌های پرسپولیس وجود داشته، نگران این موضوع نیستید که استیلی در پاسخ گفت: دایی یکی از بازیکنان افتخارآفرین کشور بوده است و تشویق او هم نه تنها در بازی‌های پرسپولیس، بلکه در همه بازی‌های تیم‌های مختلف اتفاق افتاده است. به این مساله فکر نمی‌کنم، بلکه تمرکز بر روی تیمم است. البته تیم‌های مقابل خیلی سعی می‌کنند که با استفاده از این موضوع روحیه بازیکنان ما را تضعیف کنند اما ما دیگر به این مساله عادت کرده‌ایم. متاسفانه اخلاق مساله‌ گمشده فوتبال است. شاید خیلی از تیم‌ها در این شرایط اگر به جای پرسپولیس بودند، از نصرتی و شیث رضایی استفاده می‌کردند، اما ما فقط شعار نمی‌دهیم و واقعا مسایل اخلاقی را رعایت می‌کنیم هر چند که احتیاج شدیدی به نصرتی و رضایی برای مسابقه داشتیم. حتی معمارزاده هم وقتی فهمید اشتباه کرده از ما عذرخواهی کرد. او کمی زود قضاوت کرده بود و وقتی که فهمید اشتباه کرده، پشیمان شد. بالاخره وظیفه ما ساختن است نه تخریب کردن.

سرمربی پرسپولیس درباره صحبت‌های مظلومی که گفته بود نمی‌دانیم این همه منبع مالی چگونه به پرسپولیس رسیده است، گفت: من هم این موضوع را در چند روز گذشته شنیده بودم که بعضی‌ها گفته بودند چطور پرسپولیس پول دارد، اما سایر تیم‌ها پول ندارند. به اعتقاد من مهم شایستگی و لیاقت مدیران باشگاه‌ها است که بتوانند برای خودشان منابع مالی درست کنند. ما که نمی‌توانیم یکسری مدیر را همین طوری در باشگاه‌ها بگذاریم و بعد از طریق دولت به همه آن‌ها کمک شود. اگر الان پرسپولیس توانسته به تعهداتش به بازیکنان عمل کند، به خاطر شایستگی مدیریت و شخص رویانیان بوده است و ربطی به سایر باشگاه‌ها ندارد که ما وضع مالی‌مان خوب شده است. باشگاه ما حتی یک سایت هم برای هواداران راه‌اندازی کرده که آن‌ها را جذب کند و بدین طریق هواداران را بشناسد. حتی باشگاه ما برای تیم‌های پایه در حال ایجاد شناسنامه است. همه اینها کارهای خوبی است که در باشگاه پرسپولیس انجام می‌شود و نمی‌توانیم به خاطر پیشرفت یک باشگاه بگوییم که پول‌های آن باشگاه از کجا آمده است.

استیلی افزود: مجلس باید خیلی به باشگاه‌های ما کمک کند. جوانان ما بیشترین کارشان ورزش کردن است و مسئولان باید به فکر باشند که جوانان قبل از این که مریض شوند، پیشگیری کند، اما متاسفانه یک مقدار دیدها کوتاه و سطحی است و به خاطر همین نمی‌توانیم پیشرفت کنیم. شما ببینید الان والیبالیست‌های ما برای ایران در جهان افتخار آفریدند و پرچم ایران را بالا بردند. برای بالا رفتن پرچم باید هزینه کنیم و اگر نکنیم به مشکل بر می‌خوریم. ما ایرانی‌ها از هوش زیادی برخورداریم اما در کارهای جمعی و تیمی یک مقدار مشکل داریم که آن هم به خاطر دیدهای کوتاه است. ما باید برای پیشرفت کشورمان همدیگر را حمایت کنیم.

استیلی درباره این موضوع که احتمال دارد بازی فردا 120 دقیقه‌ای شود گفت: ما هم برای 90 دقیقه و هم برای 120 دقیقه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدواریم که بازی خوبی را انجام دهیم. بازیکنانمان هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ تاکتیکی به آمادگی کامل رسیده اند.

در ادامه نشست خبری سرمربی پرسپولیس با بیان این که این شایعه را که قرار است استقلال فردا ببازد، نشنیده‌ است گفت: جام حذفی برای همه تیم‌ها یک میانبر به سوی لیگ قهرمانان آسیا است و مطمئنا هم استقلال به دنبال این سهمیه است و هم ما . هیچ جای اشتباهی هم در جام حذفی وجود ندارد.

حمید استیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید شاید منظور مظلومی از وضعیت مالی بهتر پرسپولیس رعایت نشدن عدالت از سوی وزارت ورزش و جوانان بوده است، گفت: مطمئن باشید که عدالت از سوی وزارت ورزش و جوانان رعایت شده و اگر رویانیان پولی به باشگاه پرسپولیس آورده است، از دوستانش گرفته است نه وزارت ورزش و جوانان.

استیلی در ادامه گفت: می‌دانم که این دیدار برای من چقدر تاثیرگذار است چرا که ما بازی رفت را هم واگذار کردیم و بنابراین فشار زیادی روی ما وجود دارد اما باید بگویم که بازیکنان ما هنوز در تمرین‌هایشان یا بازی‌ها به راحتی نرسیده‌اند و همیشه مشکلاتی در میان بوده است.

استیلی درباره بازی کردن احتمالی علی کریمی در نوک حمله پرسپولیس در بازی فردا هم گفت: در بازی قبلی بازیکنان ما بیشتر شناور بازی می‌کردند. با این حال پاس‌های گلی که علی کریمی به بازیکنان می‌دهد کمتر از گل زدن نیست. منتهی ما در زدن ضربات آخر کم دقت بودیم. با این حال همیشه این طور نیست و یک روز هم توپ های ما وارد گل می‌شود.

کد خبر 153248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز