همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: اجرای مرحله دوم قانون جدید راهنمایی و رانندگی نباید به مردم شوک وارد کند بلکه باید مردم را توجیه کنیم.

احمدی مقدم

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمدی مقدم در همایش مدیران پلیس راه و راهور استان‌های سراسر کشور به اجرای طرح زمستانه پلیس راهور اشاره کرد و افزود: موسم سرما و بارش امسال یک ماه زودتر آغاز شده و بارش‌ها نیز نسبت به سال‌های قبل بیشتر است بنابراین طرح زمستانه را عملا شروع کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: البته تجهیزات و نوسازی امکانات نیز برای اجرای بهتر این طرح به کمک ما آمده‌اند هرچند ممکن است استفاده از برخی تجهیزات در شرایط کنونی عملی نباشد.

سردار احمدی مقدم در ادامه گفت: با اجرای مرحله اول قانون جدید راهنمایی و رانندگی، کاهش تلفات داشته‌ایم و طبق قانون باید مرحله دوم قانون جدید راهنمایی رانندگی از نیمه آذر اجرایی شود.

وی افزود: البته باید فرصت کافی برای توجیه افکارعمومی وجود داشته باشد تا مردم شوک زده نشوند به ویژه که برخی قشرها ضعیفند و قدرت بازپرداخت این جریمه‌ها را ندارند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: اجرای مرحله دوم قانون جدید به توجیه بیشتر مردم نیاز دارد بر همین اساس برای این که فرهنگ سازی شود اجرای این مرحله را از اول دی شروع می‌کنیم.

وی گفت: البته تا آن موقع نیز فرصت زیادی نداریم و 18 روز بیشتر نمانده است بنابراین باید بکوشیم در این مدت فرهنگسازی و مردم را توجیه کنیم.

سردار احمدی مقدم افزود: اثر مثبت اجرای این قانون بازدارندگی است ولی آثار دیگری هم خواهد داشت که یکی پرخاشگری متخلفان هنگام جریمه شدن و دیگری افزایش ضریب نفوذ فساد در میان برخی ماموران است که امکان دارد با افزایش نرخ جریمه‌ها طمع نیز در میان آنان افزایش یابد.

فرمانده ناجا ادامه داد: بنابراین هرچه زودتر باید فناوری‌ها را توسعه دهیم تا اعمال مقررات در دست افراد نباشد.

وی گفت: خوشبختانه این نوع مسائل در نیروی انتظامی به حداقل رسیده است اما به هر حال باید مراقبت کرد که این کار هم قاطعیت در برخورد و هم مراقبت نیاز دارد.

کد خبر 152879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز