همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم احتمالی ایران در همکاری با آژانس گفت: درباره رفتار آژانس باید تصمیم‌گیری دقیقی شود، به همین دلیل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مسئول بررسی چگونگی همکاری ایران با آژانس و تجدیدنظر در روابط با آن شد.

 به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های کمیته امداد امام خمینی در خصوص گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قطعنامه ضدایرانی این آژانس گفت: گزارش آمانو گزارشی نادرست و غیرواقعی بود که بر اساس آن قطعنامه صادر شد، هر چند که این قطعنامه اهمیت چندانی ندارد، ولی در روند کار آژانس و نسبتی که با این آژانس دارد تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 نماینده مردم قم تاکید کرد: هم باید از نظر اطلاع‌رسانی، موضوع کاملا روشن شود و هم علت این‌که می‌گوییم آژانس انرژی اتمی در این راه گام‌های غلط برمی‌دارد باید بیان شود، چرا که از گذشته قرار بود جمهوری اسلامی ایران به میزانی که با آژانس همکاری شفاف داشته است، مسئولان آژانس موضوع را عادی کنند ولی ظاهرا طی این سال‌ها همکاری با آژانس به جای عادی شدن پرونده ایران، در مسیر متضاد آن حرکت کرده است، این موضوع باید برای مردم توضیح داده شود.

 لاریجانی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید موضوع را رصد کند و به اندازه‌ای که مدیران آژانس از مسیر اساسنامه جدا شدند، جمهوری اسلامی ایران حق دارد فکر کرده و تعریف مجددی در ارتباط با آژانس داشته باشد، این موضوع به رفتار آژانس بستگی کامل دارد. آژانس اگر به مسیر و چارچوب اساسنامه برگشت ما قبول می‌کنیم ولی اگر خود آژانس روابط و مسئولیت‌هایش را زمین گذارد نباید انتظار داشته باشد دیگران در این زمینه همراهی کنند.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قانون پرداخت 80 درصد تفاوت تطبیقی حقوق و مزایای مقامات سیاسی گفت: این مصوبه که مربوط به مجلس قبل است، خوب نیست. این موضوع در مجلس به طور دقیق روشن نشد و آقای باهنر گفتند باید این موضوع را کاملا شفاف و روشن می‌کردید. ایشان نیز مخالف موضوع است و در جواب به بنده گفتند که "تلاش کردم ولی مطلب شفاف نشد".

 لاریجانی افزود: اصل مصوبه که در مجلس هفتم به تصویب رسید محل ایراد است. در مجلس هشتم فقط موضوع تفسیر شد، این استفساریه نیز مربوط به سازمان‌هایی است که از این قانون مستثنی شده بودند و مجلس هشتم این سازمان‌ها را از حالت استثنا خارج کرد، پس اصل موضوع مربوط به مجلس هشتم نیست که این‌قدر سر و صدا به پا شده است.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در پیشنهادی گفت: با اصل این قانون مخالفم و باید یک زمانی آن را اصلاح کنیم. لزومی ندارد که 80 درصد حقوق هم‌چنان به مقامات سیاسی پرداخته شود. برخی از دوستان نیز در حال مطالعه این موضوع و یافتن راهی برای منتفی کردن کل موضوع هستند.

 نماینده مردم قم با اشاره به دستاوردها و توانمندی‌های کمیته امداد گفت: کمیته امداد از نهادهایی است که از پایه بر اساس مسئولیت اسلامی ایجاد شد و ارزنده‌ترین اقدامات را در سراسر کشور در جهت توانمندسازی افراد ایجاد کرد. در نمایشگاه کمیته امداد که بخش کوچکی از توانمندی‌های این نهاد به نمایش گذاشته شده است، سمت‌گیری کمیته امداد به خوبی نشان داده شده است. این نمایشگاه نشان می‌دهد سمت‌گیری کمیته امداد، به سمت حمایت از اشتغال خانواده‌ها و عزت‌مدار کردن خانواده‌های تحت پوشش این کمیته دارد.

 لاریجانی افزود: بر اساس آمار مسئولان کمیته امداد، این کمیته توانسته است برای سال جاری یکصد هزار شغل ایجاد کند.

 وی افزود: کمیته امداد دالانی است که با عبور افراد از آن، صاحب حرفه و شغل شده و با کرامت زندگی می‌کنند.

 رئیس مجلس شورای اسلامی از لزوم حمایت‌های بودجه‌ای از کمیته امداد سخن گفت و افزود: برای نیل به کلیه اهداف کمیته امداد باید زمینه‌سازی‌هایی به لحاظ بودجه‌ای انجام شود تا این سازمان بتواند به اهدافش برسد.

کد خبر 151643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز