همشهری آنلاین: روسای مجالس ایران و کویت در گفتگویی تلفنی پیرامون آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه تبادل نظر کردند.

ضرورت حمایت از روند اصلاحات در سوریه و تلاش برای حل مشکلات این کشور از طریق گفتگو و رایزنی مهمترین محورهای گفتگوی تلفنی لاریجانی و جاسم الخرافی بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، لاریجانی در این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه قدرت های بین المللی به دنبال آشفته سازی و تشدید بحران در سوریه هستند، گفت: قدرت های جهانی از به نتیجه رسیدن روند اصلاحات در سوریه خشنود نیستند و به شیوه های گوناگون سعی در تخریب روند حل بحران سوریه از طریق گفتگو و رایزنی دارند.

وی در ادامه افزود: کشورهای منطقه باید با همکاری یکدیگر از تمام فرصت ها برای حل مشکلات سوریه و انجام اصلاحات در این کشور بهره گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی اقدامات برای تشدید بحران در سوریه و ملتهب کردن روند تحولات در این کشور گفت: این اقدامات به تثیت امنیت و آرامش در منطقه کمک نخواهد کرد.

همچنین جاسم الخرافی رئیس مجلس کویت نیز در این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه مواضع دولت کویت بر پایه تقویت و تحکیم آرامش در منطقه و حل بحران سوریه از طریق تلاش های خیرخواهانه است، افزود: تشدید بحران در منطقه به سود رژیم صهیونیستی است و بهره این مشکلات را این رژیم خواهد برد.

وی تصریح کرد: دولت کویت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات سوریه از طریق رایزنی و گفتگو انجام خواهد شد.

طرف‌‌ها در این گفتگو برای ادامه تلاش های خود برای حل مشکلات سوریه و تثبیت امنیت و ثبات پایدار در منطقه توافق کردند.

 

کد خبر 151272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز