همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد اندکی از کشورهای اروپایی می‌خواهند فضا را غبارآلود کنند.

لاریجانی

به گزارش واحد مرکزی خبر، لاریجانی در حاشیه مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که امروز - یکشنبه - در مجلس برگزار شد، درباره تأثیرپذیری برخی کشورهای اروپایی از شرایط به وجود آمده میان جمهوری اسلامی ایران و انگلیس و تصمیم مجلس در این خصوص گفت: باید شرایط را به‌ دقت رصد کرد و اکنون وزیر امور خارجه اقداماتی را دنبال می‌کند که نتیجه آن به مجلس گزارش خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات سفرای کشورهای اروپایی در سرکشی به باغ قلهک و سفارت انگلیس در تهران گفت: این اقدامات، یک کار شکنی است و خیلی در موضوع تأثیر نمی‌گذارد.

وی با قانونی دانستن اقدام مجلس شورای اسلامی در تصویب قانونی مبنی بر کاهش رابطه با انگلیس افزود: هر کشوری بر حسب شرایط می‌تواند مشخص کند که روابطش را با چه کشوری و در چه سطحی تنظیم کند.

لاریجانی گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسانه، دولت انگلیس رفتار خصمانه‌‌ای با ملت ایران دارد و این را در مقاطع مختلف نشان داده است.

وی افزود: بنابراین لازم بود در این زمینه بررسی کارشناسانه صورت گیرد و مجلس این کار را انجام داد و این حق قانونی است.

لاریجانی درباره سایر اقدامات صورت گرفته گفت: ما همیشه توصیه می‌کنیم که در این اقدامات، قانون را رعایت کنیم و اقدامات باید در چارچوب قانون باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنها هم گاهی بدشان نمی‌آید که فضا را غبارآلود کنند تا رفتار ناصحیح آنها دیده نشود و باید همه به این موضوع توجه کنیم.

آقای لاریجانی ادامه داد: مشخص است که آنها می‌خواهند از اقدام دانشجویان سوء استفاده کنند.

کد خبر 153010
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز