گروه سیاسی: یک سال پس از آبان ماه 89 و تشکیل جلسه 30نفره اصولگرایان با رئیس‌جمهور که در آن علی اکبر ولایتی، غلامعلی حداد عادل و حبیب‌الله عسگراولادی، مأمور پیگیری وحدت در میان اصولگرایان شدند، پنجشنبه گذشته نخستین گردهمایی بزرگ اصولگرایان در چند قدمی ساختمان هرمی شکل مجلس و در مدرسه عالی شهید مطهری به نتیجه نشست.

اصول گرایان گردهمایی

در این همایش رئیس مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و یکی از اضلاع جامعتین که محوریت وحدت اصولگرایان را بر عهده دارد حضور یافت و به ایراد سخن پرداخت.
به گزارش خبرنگار همشهری، آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی سخنانش را با این بیت شعر آغاز کرد که «ما برای وصل کردن آمدیم، نی برای فصل کردن آمدیم.» و گفت اگر جامعتین از یکسال و نیم قبل با همفکری دوستان اصولگرا به تنظیم منشور اصولگرایی پرداخته به‌دلیل احساس مسئولیتی بوده که در این مقطع زمانی بیش از همیشه، ضرورت آن احساس می‌شده است.

پرهیز از خرده‌گیری

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از «همه دوستان اصولگرا و حزب‌اللهی» خواست، خرده‌گیری‌ها را کنار بگذارند چرا که برای اصولگرایان مطلوب‌تر است و تصریح کرد: ما می‌خواهیم یک انتخابات خوب داشته باشیم و اگر در این مقطع حساس کشور، انتخابات جامع و خوبی داشته باشیم، بهترین مشت به دهان دشمنان است و برای رسیدن به این هدف باید برخی از خرده‌گیری‌ها را کنار بگذاریم. آیت‌الله مهدوی کنی تصریح کرد: من احساس می‌کنم که مقام معظم رهبری نیز از این خرده‌گیری‌ها راضی نیستند که خرده‌گیری‌ها باعث جدا شدن از هم می‌شود و اینکه فهرست‌های متعددی ارائه شود و در پی آن افکار عمومی نیز متشتت می‌شود و ممکن است آرا به حد کامل نرسد. وی افزود: برخی می‌گویند ما طرفدار ظلم نیستیم و طرفدار عدل هستیم؛ ما هم می‌گوییم ‌طرفدار عدل هستیم، کسی طرفدار ظلم نیست.

انتخابات باید واقع شود و افراد صالح و متخصص وارد مجلس شوند. وی با بیان اینکه تلاش جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین برای وحدت بر حسب احساس مسئولیت بوده است، ادامه داد: من به نمایندگی از جامعه روحانیت این مطالب را می‌گویم و به دوستان می‌گویم نگویید مهدوی کنی، ما کار جمعی می‌کنیم و در کار جمعی نظر فردی مورد قبول نیست؛ من به دوستان اصولگرا نیز گفته‌ام که در انتخابات، مسائل فردی نباید در اولویت باشد؛ ما همه با هم هستیم.

اصولگرایی، تنها راه حفظ کشور

عضو گروه داوری کمیته وحدت اصولگرایان در تبیین نقاط مثبت و منفی مجالس پس از انقلاب با اشاره به حوادث سال88 در کشور اظهار داشت: در فتنه۸۸، مجلس کنونی با جریان انقلاب همراهی مثال‌زدنی داشت، لذا اگر مجلسی مانند مجلس ششم بر سر کار بود، معلوم نبود چه مشکلاتی برای کشور و نظام به‌وجود می‌آمد. علی اکبر ولایتی با بیان اینکه کاندیداهای لیست جبهه متحد اصولگرایان برای مجلس تنها از گروه‌هایی که دور هم جمع شده‌اند نیست تصریح کرد: کسانی را که به معیارهای اصولگرایی نزدیک‌تر باشند و در چارچوب اصولگرایی کار کنند و هم در قول و هم در دل نشان دهند که اصولگرا هستند و در برابر انحرافات داخلی و استبداد خارجی می‌ایستند، حتما آنها را معرفی می‌کنیم تا بررسی شوند و هر کس نمرات بالاتری بگیرد، به‌عنوان کاندیدای اصولگرایی معرفی خواهد شد. علیرضا زاکانی ، رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان، که ابتدای مراسم سخن می‌گفت، استمرار گفتمان اصولگرایی را نخستین هدف این جبهه عنوان کرد و گفت: امیدواریم جبهه انقلاب در انتخابات پیش‌رو به پیروزی برسد.

حاشیه‌های نشست

حضور 5 نفر از وزیران اخراجی دولت نهم و دهم از نکات جالب این همایش بود. مهدی فرشیدی و علی احمدی وزیران آموزش و پرورش دولت نهم، وزیری هامانه وزیر نفت دولت نهم، کاظمی وزیر رفاه دولت نهم و منوچهر متکی وزیر امور خارجه دولت نهم و دهم در این همایش حضور داشتند. 
چهره‌های شاخصی همچون، ولایتی، روح‌الامینی، کوثری، صدر، شیبانی، ابوترابی‌فرد، بادامچیان، طلایی‌نیک، باهنر، شجونی، فاطمه رهبر، لاله افتخاری، مهدوی ابهری، کرمی راد، دهقان نیز در این همایش حضور داشتند.
حسین فدایی، عضو جبهه متحد اصولگرایان، تشکیل کمیته‌ای 4نفره با اعضای جبهه پایداری جهت رفع ابهامات را منتفی خواند.
احمد سالک، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، گفت: هیچ‌گونه سازوکاری همچون 2+2 شکل نخواهد گرفت و تمامی اصولگرایان بهتر است داخل وحدت شوند.
آیت‌الله علم‌الهدی در این همایش درخصوص پیوستن جبهه پایداری به فرایند وحدت گفت: بنده دوستان پایداری را به فعالیت زیر چتر روحانیت توصیه می‌کنم.
مسئول روابط عمومی جبهه متحد اصولگرایان اعلام کرد که بیش از 100خبرنگار داخلی و خارجی گردهمایی بزرگ اصولگرایان را پوشش خبری و رسانه‌ای دادند.

کد خبر 151423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز