همشهری آنلاین: نخستین نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان، شنبه با حضور علی‌اکبر ولایتی به عنوان سخنگو، منوچهر متکی دبیر اجرایی و علیرضا زاکانی رئیس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در دانشکده علوم ارتباطات پژوهشکده باقر‌العلوم برگزار شد.

انتخابات

به گزارش همشهری، در این نشست با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس نهم به‌ عنوان مهم‌ترین رخداد سیاسی در سال‌جاری، بر تلاش جمعی اصولگرایان برای رسیدن به وحدت در ماه‌های منتهی به انتخابات تأکید شد.

بر اساس گزارش فارس، ابتدای این نشست علی اکبر ولایتی ترکیب 8+7 نفره کمیته وحدت را مشابه ترکیب 6+5 اصولگرایان در مجلس هشتم دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه به تجربه موفق آن کمیته، جبهه متحد اصولگرایان در سال‌جاری نیز کارنامه موفقی داشته باشد.

علیرضا زاکانی نیز با بیان اینکه فعالیت‌ ستادهای انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان آغاز شده، از برگزاری نخستین همایش جبهه متحد در 26‌ آبان ‌ماه خبر داد و گفت که ستادهای انتخاباتی در تک‌تک استان‌ها شکل می‌گیرد.

تلاش برای حضور همه گروه‌ها

در سه ماه گذشته بیش از 30 جلسه شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان و جلساتی که هیأت داوری و اجرایی داشته برگزار شده است.

ولایتی شنبه بار دیگر تصریح کرد که کمیته وحدت تمام تلاش خود را برای حضور نمایندگان گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی در این کمیته به کار گرفته است و این حضور عادلانه در نظر گرفته شده تا گروه‌های مختلف اصولگرایی به تفاهم برسند.

منوچهر متکی نییز صراحتاً اعلام کرد که ترکیب 8+7 تغییر نمی‌کند.

وی درخصوص برخی اخبار مبنی بر ورود چهره‌های جدید به ساختار جبهه متحد اصولگرایان گفت که ساختار 8+7 نهایی و قطعی است و دیگر نمی‌توان تغییری را اعمال کرد.

فعالیت‌های استانی جبهه متحد

ولایتی همچنین درخصوص سازوکارهای عملیاتی انتخاب کاندیداها در استان‌های مختلف گفت: معتقدم باید نیروهای باتجربه و متعهد به نظام، وارد عرصه انتخابات شوند؛ از این‌رو در صدد هستیم که نیروهای متعهد را وارد عرصه انتخابات کنیم تا شاهد مجلسی متعهد و کارآمد باشیم.

زاکانی با بیان اینکه ستادهای استانی نیز شکل گرفته‌اند تصریح کرد: این ستادها هستند که نامزدهای استانی را انتخاب می‌کنند؛ چون ما در کشور برای استان‌ها تصمیم نمی‌گیریم و فرایند جبهه متحد اصولگرایی به طریقی است که شهرستان‌ها منطبق بر ضوابط دست به انتخاب زنند و نتایج را منعکس کنند تا مبتنی بر واقعیات و در چارچوب ارزش‌ها انتخاب‌ها انجام شود.

علیرضا زاکانی درباره نسبت دولت با انتخابات آتی مجلس گفت: دولت در نگاه اصولگرایان یک پیکره خدوم، خدمتگزار و پرتلاش دارد که در سراسر کشور در حال خدمت است اما درون دولت بخشی وجود دارد که موجب آسیب زدن به دولت و اصولگرایان شده و ما این‌دو را از یکدیگر تفکیک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اصل خدمت دولت محفوظ است، افزود: تلاش ما بر این است که بخش خدمتگزار دولت و خدمتگزاری دولت تقویت شود اما بخشی که به دولت آسیب‌ زده و به تعبیرهای مختلف به جریان انحرافی لقب گرفته نه تنها مورد تأیید ما نیست بلکه معتقدیم که این جریان، دولت و کشور را دچار خسران کرده است.

تقید دولت

خبرنگاری از متکی درباره موضع جبهه متحد اصولگرایان در قبال فعالیت‌های انتخاباتی دولت پرسید که متکی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در بحث انتخابات ظرفیت‌های نظام و امکانات دولتی به‌طور رسمی با نام دولت حضور نداشته باشند؛ البته ما جلسه چندی پیش که با عنوان جلسه ستاد انتخاباتی دولت برگزار شد را انتخاباتی ارزیابی نمی‌کنیم و لذا دولت با تقیدی که دارد به‌عنوان برگزارکننده انتخابات در مقوله انتخابات جانبدارانه وارد نخواهد شد.

در آبان‌ماه 89 و پس از تشکیل جلسه 30‌نفره اصولگرایان با رئیس‌جمهور بنا بر توافقات انجام‌گرفته حبیب‌الله عسگراولادی، علی‌اکبر ولایتی و غلامعلی حداد عادل مامور پیگیری وحدت در میان اصولگرایان شدند و این سه نفر پس از فراز و نشیب‌های زیاد و با همکاری جامعتین سازوکار 8+ 7 را برای فراگیری بیشتر اصولگرایان طراحی کردند.

اول تیرماه در نشست شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز مقرر شد با اضافه ‌شدن دو نماینده از جامعه روحانیت و دو نماینده از جامعه مدرسین به هیأت سه نفره، گروه هفت نفره اصولگرایان تشکیل شود و فعالیت انتخاباتی اصولگرایان زیر نظر مستقیم آیت‌الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی پیگیری شود.

با تصمیم هیأت داوری و نظارت، کمیته هشت ‌نفره نیز شامل نمایندگانی از جبهه پیروان خط امام و رهبری (دو نماینده)، جمعیت ایثارگران، جمعیت رهپویان و جبهه نیروهای انقلاب (دو نماینده) و نمایندگان علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس و شهردار تهران تشکیل شد.

کد خبر 150427
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز