جمعه ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین نماز جمعه آبان ماه در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران با تبیین جنبه تهدید در آیه شریف غدیر گفت: اگر نعمت ولایت را نگه نداریم و ولایت را حفظ نکنیم، خداوند آن را از ما می‌گیرد ، همچنان که در آیه شریفه غدیر فرموده است "دیگر از کفار نترسید، از من بترسید".

 وی گفت: بر این اساس از آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر قدرت‌ها نباید ترسید و نمی‌توانند به نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرتوی از حقیقت نظام امام عصر (عج) لطمه بزنند ،بلکه باید از خدا ترسید که این نظام را از ما نگیرد.

 امام جمعه موقت تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه اسلام و رهبری امام راحل بنیان گذاشته شد و بیش از 98 درصد از ملت ایران به این نظام رأی دادند و این حکومت با عظمت را برپا کردند، پس باید در قانون گذاری و همه امور کشور، این نظام را حفظ کنیم.

 آیت الله امامی کاشانی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در پاسخ به تهدیدهای آمریکا افزود: تحلیل‌های سیاستمداران را در سایت‌ها نگاه کنید، می‌گویند پشتوانه رهبر معظم انقلاب، ملت و قدرت نظامی ایران است، به خاطر خدا و امام زمان بیاییم از هواهای نفسانی  دست برداریم و با وحدت کلمه و انسجام، این عزت را حفظ کنیم.

 خطیب نماز جمعه تهران گفت: ببینیم رهبر معظم انقلاب چطور مطالب را بیان کردند که موجب شد آنان عقب رفتند و حرفشان را پس گرفتند و فهمیدند که ایران دارای ملتی شجاع، قوی، ایثارگر و جوانانی فداکار و پارساست.

 آیت الله امامی کاشانی با ابراز تأسف از شهادت سردار تهرانی مقدم و همراهانش افزود: برخی رسانه‌ها و افراد از این رویداد خوشحال شدند، اما دشمن بداند ما از این گونه انسان‌های برجسته در کشور، فراوان داریم.

 آیت الله امامی کاشانی همچنین در خطبه نخست نماز گفت:  پیام غدیر یعنی اینکه پس از رسول اکرم حکومت جامعه اسلامی و حق تفسیر وحی با حضرت علی (ع) است.

 وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) انسان کامل و تمام وصل به خداست ،بر ضرورت حاضر بودن انسان کامل در هر عصر و دوره ای در جهان به عنوان الگو اشاره کرد و گفت: این دیدگاه ثابت می کند که امروزه حضرت مهدی (عج) به عنوان انسان کامل و الگوی انسانهای روی زمین حیات دارند و در غیبت به سر می برند و هیچگاه زمین نمی تواند از انسان کامل ، خالی باشد.

کد خبر 151381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز