یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: تا پایان بهمن‌ماه در برخی از جایگاه‌های سوخت گیری، تعدادی از تلمبه‌ها آماده سوخت‌رسانی با کارت هوشمند می‌شود.

مدیر طرح کارت هوشمند سوخت با بیان این مطلب ،افزود: این کار برای آشنایی بیشتر افرادی است که کارت هوشمند سوخت خود را دریافت کرده‌اند تا بدین شیوه به تدریج با نحوه عملکرد این سیستم آشنا شوند.

سید ناصر سجادی افزود: این اقدام هیچ محدودیتی برای افرادی که هنوز کارت هوشمند خودرو دریافت ننموده اند، ایجاد نخواهد کرد و  افرادی که پس از این نیز کارت دریافت می‌کنند می‌توانند با این شیوه نسبت به سوخت‌گیری اقدام کنند.

وی افزود: در واقع می‌توان گفت انجام این کار سرآغاز اجرای طرح استفاده از کارت هوشمند سوخت در مراکز سوخت‌گیری است گرچه انجام کار،  تدریجی خواهد بود و به مرور تعداد پمپ‌هایی که قادر به استفاده از کارت هوشمند سوخت هستند، افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از این سیستم در توزیع عادلانه یارانه سوخت، خواستار همدلی و همیاری مردم در اجرای این طرح شد و گفت: اکنون حدود 8 میلیون خودرو در کشور وجود دارد که تاکنون 3 میلیون کارت هوشمند سوخت به پست تحویل داده شده و حدود 2 میلیون کارت توزیع شده است.

سجادی، افزود: صدور کارت هوشمند سوخت منوط به تغییر پلاک خودروها نبوده و فقط در مورد خودروهای مدل 82 باید پس از تغییر پلاک و استفاده از پلاک لیزری، کارت هوشمند سوخت صادرشود. همچنین برای 7 میلیون موتور سیکلت موجود در کشور تا ماه گذشته 5/3 میلیون کارت هوشمند سوخت که در چین تولید می‌شود، دریافت کرده‌ایم و این کار از سرعت بیشتری نسبت به کارت هوشمند خودرو برخوردار است.

بهره‌برداری از کارت هوشمند از اواخر بهمن ماه برای افراد دارنده کارت، اختیاری است.

هنوز تاریخ دقیق استفاده اجباری از این کارت در توزیع سوخت مشخص نیست اما با توجه به احتمال زیاد سهمیه‌بندی بنزین در نیمه نخست سال آینده، استفاده از این کارت نیزهمزمان با سهمیه بندی اجباری می‌شود.

کد خبر 14955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز