شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

به‌دنبال نزول قیمت دلار، قیمت طلا نیز با کاهش مواجه شد. آنطور که رئیس اتحادیه فروشندگان طلا می‌گوید، قیمت طلا در هفته‌های آینده نیز نزول خواهد کرد. در شرایط فعلی، قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد به ۵۸هزار و ۵۰۰تومان رسیده که منجر به افت قیمت طلا نیز شده است.

طلا

به گزارش همشهری آنلاین، به‌دنبال نزول قیمت دلار، قیمت طلا نیز با کاهش مواجه شد. آنطور که رئیس اتحادیه فروشندگان طلا می‌گوید، قیمت طلا در هفته‌های آینده نیز نزول خواهد کرد. در شرایط فعلی، قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد به ۵۸هزار و ۵۰۰تومان رسیده که منجر به افت قیمت طلا نیز شده است.

نزول طلا

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران از کاهش قیمت طلا در بازار داخلی با وجود افزایش انس جهانی طلا خبر داد و گفت: قیمت‌ها در هفته آینده با کاهش یا افزایش زیادی مواجه نمی‌شود.

نرخ اجاره بها

سیدجواد سادات، مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن گفت: اگر نرخ تورم عمومی برخی استان‌ها بیش از ۳۰درصد باشد، وزارت راه می‌تواند از طریق شورای ‌عالی مسکن نرخ افزایش اجاره‌بها را تعیین کند.

نزول تولید شرکت های بورس

تازه‌ترین گزارش پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران نشان می‌دهد که شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی در فروردین امسال نسبت به ‌مدت مشابه سال قبل ۱.۳درصد کاهش یافته است. میزان تولید در صنعت خودروسازی‌ ۲۴درصد افت کرده است.

پروانه وکالت

سیدامیر سیاح، رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار اعلام کرد: ثبت درخواست هر نوع صدور، تمدید یا انتقال پروانه وکالت خارج از درگاه ملی مجوزها متوقف و سامانه تخصصی صدور پروانه وکالت آن کانون به درگاه ملی مجوزها متصل می‌شود.

تجارت با اندونزی

علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: ‎موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران با اندونزی به‌عنوان نخستین موافقتنامه تجارت ترجیحی با یکی از کشورهای شرق آسیا به تأیید مجلس‌ رسید. این موافقتنامه ۷سال مسکوت مانده بود.

صادرات برق

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر گفت: امکان صادرات برق تجدیدپذیرها به ۴کشور با خطوط موجود فراهم شده است. انجمن نیروگاه‌داران خورشیدی ترکیه نیز ضمن ابراز خرسندی از این موضوع از توسعه همکاری‌ها با کشورمان استقبال کرد.

تولید تخم مرغ

محمد مرادی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: برنامه‌ریزی امسال برای تولید تخم‌مرغ یک‌میلیون ‌و ۴۰۰هزار تن است و قرار شده که از این آمار بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن صادر شود.

کد خبر 852667
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    فاقد اهمیت