گروه حوادث: با دستگیری 3قاچاقچی که دست به قاچاق محموله 70 میلیارد تومانی پارچه به کشور زده اند، تحقیقات برای مشخص شدن سرنوشت این محموله آغاز شده است. تا‌کنون پلیس بیش از 5 میلیارد تومان از این محموله بزرگ را کشف کرده اما هنوز معلوم نیست قاچاقچیان با بقیه پارچه‌ها چه کرده‌اند.

حوادث  قاچاق کالا

ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی تهران هنگام کنترل محموله‌های ترانزیتی از فعالیت یک باند بزرگ قاچاق پارچه مطلع شدند. آنها دریافتند که یک محموله بزرگ پارچه که توسط این باند و از طریق یکی از بنادر جنوبی، وارد کشور شده، به جای گمرک به محل نامعلومی منتقل شده است. ماموران مطمئن بودند که اعضای باند بعد از وارد کردن محموله بزرگ به کشور، بدون پرداخت هزینه گمرک، آن را به انبارهای خود برده و احتمالا قصد دارند این محموله را در سطح کشور توزیع کنند.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای شناسایی محل دپوی محموله بزرگ آغاز شد و ماموران در ادامه متوجه شدند که پارچه‌ها پس از ترخیص از بندر در 100کانتینر بارگیری شده و در حال انتقال به سمت پایتخت است. شواهد حکایت از این داشت که این محموله بعد از انتقال به پایتخت، به محلی در محدوده شهرری منتقل و در آنجا تخلیه شده است. با این اطلاعات بررسی‌ها وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران موفق شدند محل دپوی محموله قاچاق را شناسایی کنند. در بازرسی از این انبار بزرگ 40 دستگاه کامیون حاوی پارچه کشف شد و پلیس 3 نفر از اعضای این باند را دستگیر کرد.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی پایتخت، با اعلام این خبر گفت: ارزش محموله کشف شده از متهمان5 میلیارد تومان برآورد شده و این در حالی است که براساس اطلاعات و گزارش‌های دریافت شده از گمرک تهران مشخص شده که اصل این محموله چندین برابر پارچه‌های کشف شده است. وی تصریح کرد: طبق اطلاعات به دست آمده، ارزش محموله قاچاق شده به کشور در حدود 70 میلیارد تومان بر آورد شده و به همین دلیل گمرک درخصوص متهمان دستگیر شده، 70 میلیارد تومان اعلام جرم کرده است.

از سوی دیگر تیم ویژه‌ای از ماموران رسیدگی به این پرونده را آغاز کرده‌اند تا محل نگهداری بقیه پارچه‌های قاچاق را نیز شناسایی کنند. رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: احتمال دارد بقیه محموله پارچه‌های قاچاق شده به انبارهای دیگری که این باند در اختیار دارد منتقل شده یا اینکه در سطح بازار فروخته شده باشد. به همین خاطر بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد. وی ادامه داد: در حال حاضر 3متهم در خصوص این پرونده دستگیر شده‌اند که همه آنها سابقه‌دار بوده و بارها به اتهام قاچاق کالا دستگیر و از سوی دادگاه محکوم شده‌اند. سرهنگ محمدیان تاکید کرد: بازجویی از این متهمان تا کشف تمامی محموله میلیاردی پارچه‌های قاچاق ادامه دارد.

کد خبر 149456
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز