گروه حوادث: با انهدام 2 باند بزرگ قاچاق و توزیع مواد‌مخدر در کشور، 600 کیلو مخدر شیشه کشف و ضبط شد.

حوادث دستگیری

اعضای نخستین باند زمانی در دام پلیس گرفتار شدند که قصد داشتند محموله بزرگ شیشه را با جاسازی در میان سنگ‌های تزئینی از مرز آبی کشور خارج کنند. سردار مویدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا، روز گذشته درخصوص دستگیری این باند گفت: مدتی قبل اطلاعاتی در اختیار پلیس مبارزه با مواد ناجا قرار گرفت که از فعالیت یک باند بین‌المللی قاچاق شیشه حکایت داشت. وی ادامه داد: براساس این اطلاعات، اعضای باند قصد داشتند یک محموله بزرگ را از طریق یکی از بنادر جنوبی کشور از مرزها خارج و به کشورهای دیگر قاچاق کنند. بنابراین تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهمان شروع شد و اواخر هفته گذشته ماموران موفق شدند با انجام کارهای اطلاعاتی، سرنخ‌هایی از این باند به دست آورند.

سردار مویدی افزود: بررسی‌ها نشان می‌داد که قاچاقچیان قصد دارند محموله بزرگ شیشه را تحت عنوان سنگ‌های تزئیتی در یک کشتی بارگیری کرده و پس از انتقال آن به خارج از مرزهای کشور، به کشوری که همدستانشان در آنجا حضور داشتند، قاچاق کنند. اما پیش از آنکه موفق به اجرای نقشه خود شوند، در یک عملیات ضربتی به دام افتادند و محموله بزرگ شیشه کشف و ضبط شد. وی تأکید کرد: در این عملیات 5 عضو این باند به همراه سرشاخه اصلی آن در یکی از استان‌های جنوبی کشور دستگیر شدند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از دستگیرشدگان پیش از این هم به اتهام حمل و نگهداری مواد‌مخدر دستگیر و دارای سابقه مجرمانه بوده اند. رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر کشور با اشاره به کشف اموال زیادی از اعضای این باند خاطرنشان کرد: باند دوم دوشنبه گذشته منهدم و 7عضو آن از سوی پلیس دستگیر شدند.

وی یادآور شد: محدوده فعالیت این باند مناطق زعفرانیه، شهرک راه‌آهن و مناطق حاشیه‌ای پایتخت بود و آنها بعد از تولید شیشه در آشپزخانه‌هایی که در حواشی تهران داشتند، این مواد را در سطح شهر توزیع می‌کردند و علاوه بر آن بخشی از شیشه تولیدی را نیز به خارج از کشور ترانزیت می‌کردند. سردار مویدی با اشاره به کشف 240کیلوگرم مخدر شیشه از این باند تصریح کرد: متهمان قصد داشتند این محموله را بعد از جاسازی، با شگردهایی خاص از تهران خارج کنـند اما هنگــام بسته‌بندی محموله توسط ماموران غافلگیر و دستگیر شدند. وی با بیان اینکه 2باند دستگیر شده با هم ارتباطی نداشتند تأکید کرد: به‌رغم اینکه هر دو باند در زمینه ترانزیت شیشه به خارج از کشور فعالیت می‌کردند اما تمامی افراد دستگیر شده ایرانی هستند و البته همدستانی نیز در خارج از کشور دارند و از طریق آنها هدایت می‌شدند.

کد خبر 146865
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز