همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت:طبق طرح جامع تهران، رینگ داخلی و خارجی بزرگراهی پایتخت تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود و در همین راستا با تکمیل بزرگراه شهید زین‌الدین، شهروندان می‌توانند شرق تا غرب تهران را به راحتی و بدون مواجه شدن با چراغ قرمز و تقاطع طی کنند.

   به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم بهره‌برداری از هفت کیلومتر بزرگراه شهید زین‌الدین حد فاصل بزرگراه امام علی (ع) تا پل پروین افزود: بزرگراه شهید زین‌الدین یکی از بزرگراه‌های مهم شهر تهران است که از شرقی‌ترین نقطه تهران از ابتدای جاده جاجرود تا بزرگراه شهید همت به سمت غرب و در نهایت وردآورد ادامه می‌یابد.

 او با بیان اینکه بزرگراه شهید زین‌الدین کلکسیونی از مشکلات بوده است، افزود: امروز شاهد بهره برداری از حدود هفت کیلومتر از این بزرگراه بودیم که سخت‌ترین مرحله اجرایی این پروژه را نیز شامل می‌شد زیرا در این بخش از کار حدود 400 هزار متر مربع رفع معارض ملکی صورت گرفته است.

 قالیباف ادامه داد: همچنین معارضان تاسیساتی زیادی نیز بر سر راه بودند و از سوی دیگر این طرح باید از جنگل لویزان هم عبور می‌کرد، با این حال و با وجود سختی‌های بسیار، کار اجرایی محقق شد و امروز شاهد گشایش این بخش از بزرگراه شهید زین‌الدین بودیم.

 شهردار تهران درباره ادامه این پروژه نیز گفت: ادامه بزرگراه شهید زین‌الدین تا جاجرود به طول 5 کیلومتر نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید تا شهروندان بتوانند شرق تا غرب تهران را به راحتی و بدون مواجه شدن با چراغ قرمز و تقاطع طی کنند.

 وی با بیان اینکه 340 کیلومتر بزرگراه در تهران وجود دارد، گفت: دو کمربند داخلی و خارجی بزرگراه‌های تهران رو به اتمام است و حدود 75 تا 80 درصد از روند تکمیل این دو کمربند محقق شده که در تلاشیم با تکمیل اتوبان آزادگان، اتصال جاده مخصوص به بزرگراه آزادگان، شهید حکیم و شهید همت و ادامه بزرگراه شهید زین‌الدین تا ابتدای جاده جاجرود رینگ اصلی شهر تکمیل شود.» 

وی تاکید کرد: کمربند داخلی و خارجی بزرگراه‌های شهر تهران تا سال آینده طبق طرح جامع تکمیل خواهد شد که در این راستا تکمیل بزرگراه یادگار امام (ره) و اتوبان امام علی( ع) نیز محقق می‌شود.

 شهردار تهران ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بزرگراه یادگار امام تا پایان امسال تکمیل می‌شود همچنین توسعه بزرگراه امام علی (ع) تا حرم امام خمینی(ره) که از مناطق مسکونی مانند اتوبان آهنگ، خیابان سبلان، پیروزی، خاوران، بعثت و آزادگان عبور می‌کند و تا شهر ری نیز ادامه می‌یابد با جدیت در حال پیگیری است.

 وی همچنین در مورد تکمیل پروژه تونل نیایش و طبقاتی شدن بزرگراه شهید صدر گفت: ساخت این تونل بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش می‌رود و تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی در این مورد داشته‌ایم اما چون این عملیات زیر زمینی است شهروندان نمی‌توانند پیشرفت کار را ببینند.

 به گفته وی از آبان ماه مردم می‌توانند به صورت مشهود‌تر و در سطح زمین اقداماتی را که در دست اجرا است ببینند؛ دکل‌های فشار قوی برق هم در مسیر این پروژه از آبان ماه جمع آوری می‌شود.

 شهردارتهران در ادامه با بیان اینکه همکاری مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی بسیار تاثیر گذار است، افزود: هر چه همکاری مردم بیشتر باشد به ویژه در مسیر بزرگراه‌ها کار با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود.

7 کیلومتر از بزرگراه شهید زین‌الدین برداری ازحد فاصل بزرگراه امام علی (ع) تا پل پروین توسط خواهر شهید زین‌الدین که در این مراسم نیز حضور داشت گشایش شد.

کد خبر 149119
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز