مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: معاون فنی و عمرانی شهرداری از افتتاح بزرگراه شهید زین‌الدین، حد فاصل بزرگراه امام علی و پل پروین به طول 7 کیلومتر خبر داد و گفت:

بزرگراه

این بزرگراه شنبه 30 مهر  با حضور شهردار تهران افتتاح می‌شود. مازیار حسینی با بیان اینکه شنبه بزرگراه شهید زین‌الدین حدفاصل بزرگراه امام‌علی و پل پروین به طول 7 کیلومتر با حضور دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران افتتاح می‌شود، اظهار کرد: بزرگراه شهید همت یکی از بزرگراه‌های اصلی شرقی - غربی شهر تهران است که در منتهی‌الیه شرقی خود یعنی از تقاطع پاسداران به سمت شرق تحت عنوان بزرگراه شهید زین‌الدین نامگذاری شده است که این قسمت یکی از شریان‌های اصلی شهر ماست. وی با بیان اینکه در احداث بزرگراه شهید زین‌الدین بیش از 400 هزار متر مربع معارض صنعتی و مسکونی وجود داشت، افزود:

ما توانستیم با تملک‌های صورت گرفته حدفاصل بزرگراه امام علی تا پل پروین را که طول آن 7 کیلومتر است به بهره‌برداری برسانیم. معاون شهردار گفت: در بحث روشنایی معابر و بزرگراه‌ها نیز با اینکه این موضوع از ماموریت‌های شهرداری به شمار نمی‌آید اما به جهت حل مشکل مردم به‌صورت مشارکتی کار‌ها به انجام رسیده. به‌طور مثال بزرگراه شهید صیاد شیرازی که در سال‌جاری به میدان سپاه متصل شده را با روشنایی کامل تحویل شهروندان دادیم.

حسینی درخصوص وضعیت احداث تونل نیایش و 2 طبقه شدن بزرگراه صدر با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته روزانه 240 هزار نفر به‌طور متوسط در تونل نیایش تردد خواهند کرد، گفت: عملیات حفاری تونل نیایش بالای 40درصد است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقدامات اجرایی تونل نیایش و بزرگراه شهید صدر همزمان با برنامه زمان بندی شده به پیش می‌رود و 22بهمن سال آینده این پروژه به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص وضعیت احداث بزرگراه آزادگان با اشاره به اینکه این بزرگراه از سمت غرب به شرق و میدان بسیج یعنی به طول 6 کیلومتر در گذشته ساخته شده بود که با توجه به طرح استقبال از بهار بحث بازسازی، مرمت و تامین روشنایی آن به انجام رسید، افزود: 15 کیلومتر باقیمانده این بزرگراه که از پل شهید کاظمی آغاز شده از مناطق 18، 19 و نهایتا تا منطقه 22 امتداد می‌یابد. وی با بیان اینکه این 15 کیلومتر تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد، عنوان کرد:

هم‌اکنون در حال احداث تندروهای بزرگراه آزادگان هستیم. حسینی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون وضعیت احداث بزرگراه امام علی نیز اظهار کرد: احداث این بزرگراه در 2 بخش به انجام می‌رسد و حدفاصل پیروزی تا محلاتی به سمت خیابان خاوران، بعثت و بزرگراه آزادگان امتداد می‌یابد. همچنین حد فاصل خیابان کرمان تا میدان شهید محلاتی نیز تا پایان سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بیش از هزار میلیارد تومان حجم معارضات ملکی است که در مسیر بزرگراه امام علی باید تملک شود این در حالی است که حجم کارهای عمرانی این بزرگراه به یک سوم این عدد نیز نمی‌رسد.

کد خبر 149047
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز