مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

8 منطقه دیگر تهران به شبکه جهانی جوامع ایمن پیوستند تا تعداد مناطق ایمن پایتخت به 14منطقه برسد و براساس آن نماینده سازمان جهانی بهداشت تهران را دویست‌وپنجاه‌وهفتمین عضو شبکه جهانی جوامع ایمن بنامد.

مدل جامعه ایمن در حال حاضر بهترین مدل معرفی شده در دنیا به‌منظور پیشگیری از حوادث است. مرکز همکاری مشترک با سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سوئد مسئولیت هدایت برنامه‌های جامعه ایمن در دنیا را به‌عهده دارد. جامعه ایمن مدلی مبتنی بر مشارکت مردم و دخالت مسئولان محلی است. در این مدل شاخص‌هایی برای یک جامعه در نظر گرفته شده است. در حقیقت می‌توان گفت که این مدل یک روش موفق در راستای پیشگیری از حوادث در دنیا معرفی شده است.

به گزارش شهرنوشت، پس از برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی جامعه ایمن در خرداد ماه سال 86 که براساس آن قرار شد پروژه جامعه ایمن در کلانشهر تهران به اجرا در آید، شورای سیاستگذاری جامعه ایمن شهر تهران تشکیل شد و طی آن تعداد مناطق پیوسته به شبکه جهانی جوامع ایمن به 14 منطقه رسید. نگاهی به عقبه این شبکه در تهران نشان می‌دهد که منطقه 22 نخستین منطقه‌ای است که در سال 88 به شبکه جهانی جوامع ایمن پیوست و پس از آن مناطق 4، 5، 10، 20و21 در مهرماه سال 89 به این شبکه ملحق شدند. امروز نیز طی مراسمی که در برج میلاد برگزار شد، لوح الحاق مناطق 1، 2، 3، 13، 14، 15، 16و18 توسط کارشناسان مرکز همکاری‌های سازمان جهانی بهداشت به شهرداران این مناطق اهدا شد.

مشاور عالی شهردار تهران و رئیس شورای سیاستگذاری جامعه‌ایمن روز گذشته در همایشی به همین منظور در برج میلاد تهران، الحاق 8 منطقه تهران به شبکه جهانی جوامع ایمن را موضوع با اهمیتی توصیف کرد و گفت: اگرچه به عقیده برخی این طرح یک طرح ظاهری است اما در واقع طرح جامعه ایمن یک طرح نرم افزاری تلقی می‌شود.محمدهادی موذن با بیان اینکه شهرداری تهران در بخش‌های مختلف از جمله ورزش، موضوع ایمنی را به درستی رعایت می‌کند، افزود: اگر در بوستان‌ها و وسایل بازی و ورزش کودکان و بزرگسالان، موضوعات ایمنی مدنظر قرار نگیرد بر مشکلات افزوده می‌شود و آسیب‌هایی را متوجه شهروندان می‌کند. وی با تاکید بر اینکه، ایمنی، خواسته و ضرورت زندگی بشر است و همه کارها براساس آن شکل می‌گیرد، اظهار داشت: درونی شدن یک موضوع همیشه به زمان نیاز دارد ولی با این حال درونی شدن هر موضوعی تلاش و همت ما را نیز می‌طلبد که این مسئله با جدیت در حال پیگیری است.

موذن یادآور شد: ایران، چهلمین کشوری است که به‌دنبال پیوستن به شبکه جهانی جوامع ایمن است و هم‌اکنون شهرهای مختلف کشور اهتمام ویژه‌ای برای پیوستن به جامعه ایمن دارند و باید مطمئن باشند که این اقدام یک اقدام ماندنی است و تامین ایمنی دیگران به لحاظ اخلاقی و حرفه‌ای، کار بزرگی است و چنین کارهایی همیشه ذخیره‌ای برای آخرت است.به گفته موذن، امروزه ایمنی در کشور یکی از ضروریات است و باید اتفاق بیفتد چرا که می‌تواند منشأ بسیاری از خدمات و در نتیجه افزایش کیفیت زندگی شهروندان شود.

همچنین در این مراسم، نماینده سازمان جهانی بهداشت، ضمن تشکر از مدیریت شهری تهران گفت: امروز با الحاق این مناطق، تهران دویست وپنجاه و هفتمین عضو شبکه جهانی ایمن می‌شود. باو هنریکسون با اشاره به مشاهداتش از خیابان‌های تهران خطاب به شهرداران مناطق ایمن تهران افزود: طی بررسی‌ای که در خیابان‌های شهر داشتم به این نتیجه رسیدم که 55 درصد موتورسواران شهر از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند که این اقدام مثبتی است.وی در پایان گفته‌هایش بیان داشت: همواره با مغزتان فکر کنید و با قلبتان عمل کنید.

کد خبر 148966
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز