همشهری آنلاین: رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به در دست بررسی بودن علت فوت دانشجوی دختر دانشگاه امیرکبیر، در مورد قانونی بودن اسکان این دانشجو در نمازخانه گفت: به هر حال دانشجویان می‌توانند به جای رفتن به خارج از ظرفیت داخلی دانشگاه‌ها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیوان مرادیان با اشاره به فوت دانشجوی دانشگاه امیرکبیر ، با تاکید بر اینکه این دانشگاه مسئولیتی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم ندارد و این دانشجویان باید تمام هزینه تحصیل خود را بپردازند، اضافه کرد: مرحومه زنگنه دانشجوی شبانه دانشگاه امیرکبیر بود که مسئولیتی در قبال ارائه خوابگاه از سوی این دانشگاه به وی وجود نداشت.

وی ادامه داد: مرحومه زنگنه، دانشجوی دوره شبانه دانشگاه امیرکبیر بوده است و خوابگاه به وی اختصاص نمی‌یافت، هر چند حرکت دانشگاه (در عدم ارائه خوابگاه) مثبت بوده اما در اجرا مشکل به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم از دانشگاه‌ها نمی‌خواهد به دانشجوی دوره شبانه تسهیلات بدهند، گفت: دانشگاه این وظیفه را ندارد که به این دانشجویان اسکان دهد زیرا در تعهدات دانشگاه نیست.

مرادیان در پاسخ به این پرسش که آیا اسکان دادن دانشجوی شبانه در نمازخانه دانشگاه قانونی است یا خیر، اظهار داشت: به هر حال، دانشجویان به جای رفتن به خارج از کشور می توانند از ظرفیت داخلی دانشگاه‌ها استفاده کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه قانون دانشگاه را از دادن خوابگاه به دانشجویان شبانه منع نکرده، اضافه کرد: هر چند قانون دانشگاه را از دادن خوابگاه به دانشجویان شبانه منع نکرده اما آنها را هم ملزم به این کار نکرده است.  

کد خبر 148138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز