همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری فردی که در حدود چهارسال پیش کودکی دو ماهه را از خانواده‌اش ربوده بود، خبرداد.

ربایی کودک آدم

 سردار رضا محمدی یگانه در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: خبری مبنی بر ربودن یک کودک دوماهه از خانه‌ای در یکی از روستاهای اطراف شهرستان «تنگستان» بوشهر در سال 86 به پلیس اعلام شد که با توجه به حساسیت موضوع، ماموران بررسی پرونده را به‌طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

 فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد کودک توسط زنی ناشناس ربوده شده است، افزود: در بررسی‌های بیشتر ماموران متوجه شدند متهم یا متهمان پس از ربودن کودک با یک دستگاه سواری پژو 405 نقره‌ای رنگ از محل متواری شده‌اند.

 محمدی ‌یگانه ادامه داد: با مشخص‌شدن این مساله، تحقیقات پلیس وارد فاز جدیدی شد و ماموران در صحبت با خانواده کودک ربوده شده، متوجه شدند از چند روز پیش از ربودن کودک، مادر وی با زنی در یکی از مطب‌های شهر آشنا شده و رابطه دوستی برقرار کرده‌اند، به طوری که به منزل یکدیگر رفت ‌و آمد داشته‌اند.

 به گفته فرمانده انتظامی استان بوشهر تحقیات پلیس در این زمینه تا مدت‌ها ادامه داشت تا این که ماموران به زنی به‌نام «ک» مظنون شدند و وی را مورد بازجویی قرار دادند.

 وی افزود: در بازجویی از مظنون، پلیس سرنخ‌هایی را از محل نگهداری کودک در شهرستان ورامین در استان تهران پیدا کرد.

 محمدی یگانه تصریح کرد: پس از انجام هماهنگی‌های لازم از سوی پلیس بوشهر با پلیس آگاهی شهرستان ورامین، ماموران رباینده کودک را که همسر پسر متهم به نام «م» بود را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر و به همراه کودک ربوده شده که چهارساله شده بود به پلیس آگاهی منتقل کردند.

 به گفته فرمانده انتظامی استان بوشهر، متهم در تحقیقات اولیه پلیس ابتدا منکر هرنوع‌ آدم‌ربایی شده و ادعا کرده کودک را در ازای مبلغی در استان بوشهر خریده است اما در تحقیقات بیشتر به ربودن کودک اعتراف علت آن را بچه‌دار نشدنش اعلام کرده است.

 فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه کودک ربوده شده به نام «مهدی» پس از چهارسال به خانواده‌اش بازگشت، به ایسنا گفت: پرونده به همراه متهمان به مراجع قضایی تحویل داده شد.

 وی در پایان از شهروندان خواست در برقراری ارتباط با افراد غریبه نهایت دقت را داشته باشند و به سرعت به آنان اعتماد نکنند.

کد خبر 147419
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز