چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

گروه حوادث: 4 جوان آدم‌ربا که در طمع رسیدن به 50 میلیون تومان پول نقد، دختربچه 8ساله‌ای را ربوده بودند، از سوی دادگاه شهر جیرفت هر یک به تحمل 15 سال زندان محکوم شدند.

 

بعد از ظهر 8 آذر‌ماه 89، زن جوانی سراسیمه با پلیس تماس گرفت و از ناپدید شدن مرموز دختر‌بچه 8 ساله‌اش خبر داد. این زن به ماموران گفت: دخترم ساعت 7 صبح برای رفتن به مدرسه، خانه را ترک کرد اما هنگام ظهر، وقتی دیدم هنوز به خانه نیامده با مدرسه‌اش تماس گرفتم. آنجا بود که فهمیدم دخترم آن روز اصلا به مدرسه نرفته و سر کلاس حاضر نشده است. بعد از اظهارات زن جوان، تحقیقات پلیسی برای یافتن ردی از دختربچه 8 ساله شروع شد اما هیچ سرنخی از او به دست نیامد. درحالی‌که چندساعت از این ماجرا گذشته بود، فرد ناشناسی با پدر دختربچه ناپدید‌شده تماس گرفت و مدعی شد که فرزند او را ربوده است.

مرد جوان تهدید کرد که اگر هرچه زودتر50 میلیون تومان به حسابش واریز نشود، گروگان خردسال خود را خواهد کشت. با اطلاع پلیس از این ماجرا، تحقیقات برای شناسایی آدم‌ربایان و آزادی دختربچه وارد مرحله‌ای تازه شد. ماموران در بررسی‌‌های اولیه متوجه شدند ربایندگان 4 نفر هستند که بعد از ربودن گروگان خردسال خود، او را در خانه‌ای در یکی از محله‌های جیرفت زندانی کرده‌اند.
با شناسایی این خانه، 3 نفر از متهمان دستگیر شدند اما اثری از دختربچه ربوده شده به دست نیامد.

ماموران در بازجویی از متهمان دریافتند سردسته باند آدم‌ربایی، قبل از محاصره مخفیگاه از سوی پلیس، دختربچه را به محل دیگری منتقل و در آنجا زندانی کرده است. در حالی‌که این مرد به تماس‌های تهدید آمیز با خانواده گروگان خردسال ادامه می‌داد، ماموران با دادن آموزش‌های لازم، از پدر و مادر دختربچه ربوده شده خواستند برای پرداخت پول با وی قرار ملاقات بگذارند.به این ترتیب زمانی که مرد آدم‌ربا برای دریافت پول به محل قرار آمده بود، به محاصره پلیس درآمد و دستگیر شد.

بعد از دستگیری این مرد، دختربچه ربوده شده نیز درحالی‌که در صندوق عقب خودروی وی محبوس شده بود، آزاد شد و در اختیار خانواده‌اش قرار گرفت. بعد از پایان یافتن گروگانگیری 50 میلیون تومانی، متهمان اقرار کردند با اطلاع از وضعیت مالی خانواده طعمه‌شان، نقشه این آدم‌ربایی را عملی کرده بودند و روز حادثه، زمانی که دختربچه از خانه خارج شده بود تا به مدرسه برود، به بهانه‌ای‌ او را به نزدیکی خودروی خود کشانده و سپس وی را ربوده بودند.

با تکمیل تحقیقات و انجام بازجویی‌ها، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه جیرفت ارسال شد. مجید رستمی- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت- با اعلام این خبر به ایسنا گفت: متهمان با حضور شاکی در دادگاه، محاکمه شدند و در پایان این جلسه، هر کدام از آنها به 15سال زندان محکوم شدند.

کد خبر 133608

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز