گروه حوادث: نوجوان 15 ساله وقتی همراه دوستش برای تفریح، راهی باغی در اطراف اصفهان شد، خبر نداشت که قدم در دامی نهاده که مردان شرور برایش پهن کرده‌اند.

چند روز پیش، والدین پسر نوجوانی نزد ماموران پلیس یکی از شهرستان‌های استان اصفهان رفتند و از ناپدید شدن مرموز پسرشان خبر دادند.آنها گفتند: پسرمان یک روز قبل برای دیدن دوستش از خانه خارج شد اما دیگر برنگشت. ما که نگرانش شده بودیم همه جا را دنبالش گشتیم و حتی به بیمارستان‌ها هم سر زدیم اما هیچ ردی از او پیدا نکردیم. حالا هم احتمال می‌دهیم که بلایی سرش آمده و برای همین تصمیم گرفتیم برای پیدا کردن او از پلیس کمک بگیریم.

بعد از اظهارات زوج میانسال، تحقیقات پلیسی برای یافتن ردی از نوجوان 15 ساله شروع شد. از آنجا که این زوج مدعی بودند با کسی اختلاف یا خصومتی نداشته‌اند و از طرفی هیچ تماس تهدیدآمیزی هم با آنها برقرار نشده بود، ماموران با معمایی پیچیده روبه‌رو شدند؛ چرا که اگر پسربچه‌ ناپدید شده از سوی آدم‌ربایان ربوده شده بود، آنها می‌بایست برای بیان خواسته خود با پدر و مادر او تماس می‌گرفتند.

در این مرحله، ماموران با این احتمال که نوجوان ناپدید شده قربانی حادثه شومی شده باشد، تحقیقات گسترده‌ای را در این خصوص آغاز کردند و در نخستین اقدام به پرس و جو از همسایه‌ها و دوستان این نوجوان پرداختند.

یک سرنخ

یکی از دوستان نوجوان 15ساله وقتی از ماجرای ناپدید شدن او باخبر شد به ماموران گفت که آخرین بار وی را همراه جوانی به نام محسن دیده که به طرف باغ‌های اطراف شهر در حرکت بودند.بررسی‌ ماموران نشان می‌داد که محسن یکی از اشرار منطقه است که سوابق متعدد کیفری در پرونده‌اش داشته و پیش از این نیز از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده بود.

ماموران وقتی فهمیدند که از زمان ناپدید شدن نوجوان 15 ساله، محسن نیز به محل زندگی‌اش مراجعه نکرده است، مطمئن شدند وی از سرنوشت پسر ناپدید شده باخبر است. بنابراین دستور بازداشت او صادر شد و کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند این مرد شرور را در نزدیکی باغی در اطراف رضوانشهر ردگیری کنند.

ماموران که فهمیده بودند محسن با یک سمند سفید رنگ به این باغ رفت‌وآمد دارد به کمین او نشستند و بعد از چند ساعت، خودروی وی را شناسایی کردند. آنها وقتی به نزدیکی این خودرو رسیدند، نوجوان ناپدید شده را به همراه محسن و مرد دیگری در داخل خودرو دیدند و در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کردند.

نوجوان 15 ساله که از دیدن ماموران پلیس خوشحال شده بود به آنها گفت: 4 روز قبل وقتی محسن مرا در نزدیکی‌ خانه‌مان دید، پیشنهاد کرد که برای تفریح به باغی در اطراف شهر برویم. من هم قبول کردم اما وقتی به نزدیکی باغ رسیدیم، مرد دیگری که اسلحه داشت به ما نزدیک شد و شروع به تهدید من کرد. مرد مسلح و محسن مرا به زور ربودند و به داخل باغ بردند، آنها مرا در باغ زندانی کرده بودند و اجازه نمی‌دادند که از آنجا خارج شوم تا اینکه سرانجام با دستگیری آنها، بعد از 4 روز آزاد شدم.

آدم‌ربایان مسلح

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، با بیان این خبر به همشهری گفت: با دستگیری 2 مرد شرور، ماموران در بازرسی خودروی آنها 4‌قبضه کلت کمری و مقداری هروئین و مخدر شیشه کشف و ضبط کردند. وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دو متهم از اشرار سابقه‌دار و خطرناک منطقه هستند که تاکنون دست به شرارت‌های متعددی زده بودند.

سرهنگ حسین‌زاده با اشاره به آزادی گروگان 15 ساله در عملیات ضربتی پلیس، تصریح کرد: متأسفانه یکی از دلایل بروز این حادثه اعتماد بی‌جای نوجوان ربوده شده به یکی از متهمان بود که باعث شد او ناخواسته در دام این دو مرد شرور گرفتار شده و 4 روز در داخل باغ زندانی شود. به گفته وی، برای متهمان این پرونده قرار قانونی صادر شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

کد خبر 135945

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز