چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

معاون فرهنگی وزارت ارشاد با اعلام ممنوعیت ورود قرآن‌های چاپ چین به کشور، گفت:

بهمن دری

طی ابلاغیه‌ای از سوی وزارت ارشاد به تمامی گمرکات کشور، از ورود قرآن‌های چینی جلوگیری می‌شود.به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی، بهمن دری با اشاره به اینکه باور برخی از شخصیت‌های فرهنگی بر این است که چاپ قرآن کریم خارج از مرزهای کشور به‌دلیل فرسودگی امکانات چاپی کشور است، گفت: سیاست کلان وزارت ارشاد، توجه به قابلیت‌ها و امکانات موجود کشور و بهادادن به توانایی صنعت چاپ و ناشران مذهبی و قرآنی کشور است.

او که در حاشیه جلسه شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن می‌گفت، واگذاری چاپ قرآن به خارج از کشور را علاوه بر خروج ارز از کشور، باعث لطمه به توانایی‌های صنعت چاپ داخلی دانست و گفت: این کار به نوعی جلوگیری از ارتقای صنعت چاپ کشور و لطمه به توانایی‌های هنرمندان و صنعتگران داخلی است.

بهمن دری در ادامه با تأکید بر پرهیز از نگاه اقتصادی به مباحث فرهنگی عنوان کرد: باید برای برنامه‌های فرهنگی با نگاه فرهنگی نسخه تجویز کرد و حتی برای برنامه‌های اقتصادی و عمرانی نیز باید پیوست فرهنگی درنظر گرفته شود. چه از حیث شرعی، چه از حیث اقتصادی و حتی علمی و فرهنگی، ورود قرآن‌ چاپ چین به کشور صلاح نیست و باید برای ارتقای صنعت چاپ و حمایت از ناشران قرآنی و مذهبی، از توانمندی داخلی بهره گرفت. پیش از این روزنامه همشهری در گزارشی از ورود قرآن‌های چینی پرغلط به کشور و انفعال وزارت ارشاد در این زمینه خبر داده بود.

کد خبر 145656
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز