مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: جمعی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته از عملیات احداث خط 6 متروی تهران بازدید کردند.

metro-photo armin amini

هابیل درویش در جریان این بازدید با اشاره به روند احداث خط 6 متروی تهران گفت: این خط از مهم‌ترین خطوط مترو است که در مناطق پرجمعیت مانند خیابان‌های 17‌شهریور، خراسان، شهدا و امام حسین (ع) قرار گرفته است و 31 کیلومتر طول و 27 ایستگاه دارد که تا حرم حضرت عبدالعظیم ادامه می‌یابد.

درویش خاطرنشان کرد: مسیر عمده این کار تا میدان 7 تیر است و درصورت تامین اعتبار تا سال 92، 11 کیلومتر از این مسیر به بهره‌برداری می‌رسد. وی با بیان اینکه ساخت تونل پیشرفت بیشتری نسبت به بهره‌برداری آن دارد، گفت: به‌دلیل کمبود اعتبارات در پرداخت یارانه بلیت مترو، ساخت تونل جلوتر از بهره‌برداری آن است.

visit

درویش خاطرنشان کرد: ترخیص هر محموله از تجهیزات وو اگن‌های مترو هر دو ماه یکبار، 25 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. مدیرعامل شرکت مترو تهران همچنین در حاشیه این بازدید با اشاره به اقدامات انجام شده در احداث خطوط مترو گفت: عملیات احداث خط 4 با جدیت دنبال می‌شود و امیدواریم تا پایان مهرماه 4 کیلومتر باقیمانده این خط به‌طور کامل افتتاح شود. درویش خاطرنشان کرد: درصورت تامین اعتبار تا پایان سال 91، هفت کیلومتر از خط 7 مترو نیز افتتاح می‌شود و همچنین 11 کیلومتر از خط 6 نیز که با یک دستگاه تی بی‌ام در حال حفر است تا پایان سال 92 افتتاح خواهد شد. وی با اشاره به وضعیت خط 1 مترو گفت: بخش جنوبی این خط در قسمت کهریزک افتتاح شده و ایستگاه تجریش نیز تا پایان مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

درویش در ادامه ضمن تشکر از بازدید نمایندگان مجلس از خط 6 مترو گفت: این اقدام موجب دلگرمی است و نشانگر آن است که مترو برای نمایندگان حائز اهمیت است و انگیزه ما را برای ادامه کار بیشتر می‌کند. براساس این گزارش در این بازدید، حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی، اسماعیل کوثری، لاله افتخاری، اسدالله بادامچیان، الیاس نادران، فاطمه رهبر، پرویز سروری و علیرضا محجوب حضور داشتند.

کد خبر 144747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز