همشهری آنلاین: متخصصان تغذیه دریافته‌اند که مصرف دو نوبت سیب‌زمینی در روز بدون این که موجب افزایش وزن شود به اندازه مصرف جوی دو سر در کاهش فشار خون موثر است.

سیب‌زمینی

به گزارش ایسنا، هرچند این متخصصان روی سیب‌زمینی ارغوانی مطالعه و آزمایش کرده‌اند اما معتقدند که سیب‌زمینی سفید و پوست قرمز نیز تاثیرات مشابه دارند.

جو ونیسون کارشناس تغذیه در دانشگاه اسکرانتون در پنسیلوانیا می‌گوید: وقتی صحبت از سیب‌زمینی می‌شود اغلب ما شاید بیش از هر سبزی دیگری نسبت به آن دید منفی داشته باشیم و تصور کنیم که باید مصرف آن را در رژیم غذایی خود محدود نماییم چون معتقد هستیم که این سیب‌زمینی مملو از کربوهیدرات چاق کننده است.

اما در واقع این تصور اشتباه است چون اگر سیب‌زمینی را بدون سرخ کردن و بدون کره و مارگارین و سس سرو کنیم هر یک عدد سیب‌زمینی فقط 110 کالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد فیتو شیمیایی مفید برای سلامتی است.

در این مطالعه 18 بیمار مبتلا به فشارخون بالا و دارای اضافه وزن به مدت یک ماه هر روز در دو نوبتT 6 تا 8 سیب‌زمینی ارغوانی مصرف کردند. در پایان متوسط فشارخون سیستولیک و دیاستولیک آنها تا حد مطلوبی کاهش پیدا کرد.

more توصیه‌های جدید برای درمان فشارخون بالا

کد خبر 144681
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز