همشهری آنلاین: متخصصان علوم پزشکی در آمریکا تاکید کردند اگر می‌خواهید فشارخون خود را پایین بیاورید سویا و لبنیات کم چرب را به مقادیر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

تاثیر پروتئین‌های شیر و سویا در کاهش فشارخون

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، براساس نتایج یک مطالعه جدید جایگزین کردن پروتئین سویا و شیر به جای کربوهیدرات‌های تصفیه شده در رژیم غذایی روزانه تاثیر قابل توجهی در پیشگیری یا درمان فشارخون بالا دارد.

more توصیه‌های جدید برای درمان فشارخون بالا

این مطالعه روی 352 شرکت کننده نشان داد افرادی که مکمل پروتئینی شیر را جایگزین مکمل کربوهیدرات تصفیه شده کردند میزان فشار سیستولیک آنها 2.3 mmHg کاهش پیدا کرد.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی، این شرکت کنندگان با خطر افزایش فشارخون مواجه بودند یا به نوع خفیف این بیماری مبتلا بودند.

جزییات این بررسی در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

 

کد خبر 144335

برچسب‌ها