دوشنبه ۵ مهر ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه گفت: اسید لینولئیک و اسید آلفا لینولئیک و اسید چرب امگا 3 موجود در گردو از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌کنند و اثر محافظتی در برابر حملات قلبی دارند.

گردو

دکتر آرزو حقیقیان با بیان این مطلب گفت: تحقیقات نشان می‌دهد، دریافت دو گرم در روز از این ترکیب در 30 گرم گردو وجود دارد و افرادی که گردو مصرف می‌کنند به میزان کمتری در معرض بیماری‌های کرونری قلب قرار می‌گیرند. همچنین گردو دارای خاصیت کاهش دهندگی فشار خون است.

وی تصریح کرد: مصرف گردو به علت محتوای بالای انرژی و مواد مغذی برای افرادی که اشتهای کمی دارند (مانند افرادی که دوره نقاهت بیماری را طی می‌کنند) مناسب است و به دلیل محتوای اسیدهای چرب امگا 3 سبب کاهش شدت علائم آرتریت روماتوئید و خارش و خشکی پوست می‌شود.

دکتر حقیقیان در گفتگو با ایسنا خاطرنشان کرد: گردو دارای ترکیباتی به نام استرول است که به طور طبیعی در ترکیبات گیاهی وجود دارد و از نظر شیمیایی مشابه کلسترول می‌باشد، بخشی از استرول‌های گیاهی در مسیر هضم غذا جذب نمی‌شود و مانع جذب کلسترول در جریان خون می‌شوند 30 گرم گردو حاوی 50 میلی گرم استرول گیاهی است که می‌تواند محافظت کننده از قلب و پیشگیری کننده از سرطان باشد.

 

کد خبر 116926
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز