همشهری آنلاین: مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد مسکوت ماندن دستور کار جاری مجلس در بررسی لایحه امور گمرکی که با موافقت دولت و به بهانه بررسی فوری لایحه افزایش تعطیلات عید فطر مطرح شده بود، مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در ادامه بررسی لایحه 163 ماده‌ای امور گمرکی به پیشنهاد مسکوت ماندن بررسی این لایحه با مدت دو هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ادیانی‌راد گفت: پیشنهاد مسکوت ماندن بررسی لایحه امور گمرکی به مدت دو هفته در راستای بررسی برخی اشکالات و رفع ابهامات این لایحه مطرح شده است دولت نیز موافق با مسکوت ماندن دو هفته‌ای این لایحه است.

کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با این پیشنهاد اظهار داشت: دو هفته‌ای که برای مسکوت ماندن این لایحه پیشنهاد شده است، درست در زمان تعطیلات مجلس شورای اسلامی است بنابراین اعضای کمیسیون اقتصادی قادر به بررسی این لایحه در مدت تعیین شده نیستند.

وی افزود: تا امروز 60 ماده از این لایحه بررسی شده و حتی یک مورد اختلافی نیز به کمیسیون ارجاع نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دولت لایحه یا طرح دو فوریتی یا یک فوریتی در دست دارد می تواند در حین بررسی لایحه امور گمرکی آن را در صحن علنی مجلس مطرح کند.

محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت، در توضیح علت موافقت دولت با مسکوت ماندن این لایحه به مدت دو هفته گفت: موافقت دولت با پیشنهاد آقای ادیانی به علت نپخته بودن لایحه امور گمرکی یا وجود ابهامات در این لایحه نیست بلکه دولت در راستای دو یا سه لایحه فوریت دار در صحن علنی مجلس خواستار مسکوت ماندن این لایحه است.

به گزارش خبرنگار مهر، دولت خواستار بررسی لایحه یک فوریتی افزایش تعطیلات عید فطر در صحن علنی مجلس است.

این لایحه هفته گذشته در صحن علنی مجلس مطرح شد و نمایندگان با دو فوریت آن مخالفت کردند بنابراین جهت برسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد و بر این اساس افزایش تعطیلی عید فطر امسال منتفی شد.

 

کد خبر 143857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز