گروه حوادث: مرد افغانی که به‌عنوان نظافتچی وارد خانه‌ها می‌شد، بعد از سرقت 30میلیون تومان طلا و جواهرات قصد فرار از کشور را داشت اما در اجرای این نقشه ناکام ماند.

متهم

تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد نهم مرداد امسال و با شکایت مردی در کلانتری 103 گاندی آغاز شد. شاکی به ماموران گفت: چند ماه قبل جوانی که تبعه افغانستان است، به‌عنوان نظافتچی توسط یکی از بستگانم به من معرفی شد.

چند نفر دیگر از بستگان قبلا این مرد را استخدام کرده و از کارش راضی بودند، به همین دلیل من هم تصمیم گرفتم او را برای انجام کارهای نظافت به خانه‌ام در خیابان آفریقا ببرم. شاکی ادامه داد: از آن روز به بعد مرد جوان هر ماه 2 بار برای نظافت به خانه ما می‌آمد تا اینکه امروز وقتی کارش هنوز تمام نشده بود به بهانه اینکه کار مهمی برایش پیش آمده خواست که برای ساعتی از خانه خارج شود.

من هم با درخواستش موافقت کردم اما بعد از رفتن او متوجه شدم که کلید یکی از کمدها که وسایل قیمتی در آن نگهداری می‌شد، نیست. چون به ماجرا مشکوک شده بودم، به سراغ این کمد رفتم و در آن را باز کردم اما در کمال تعجب متوجه شدم که طلا و جواهرات داخل آن به ارزش 30 میلیون تومان به سرقت رفته است. بعد از شکایت این مرد به دستور قاضی قاسم زاده، بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 3 تهران، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم شروع شد.

کارآگاهان در نخستین اقدام به تحقیق از بستگان مالباخته پرداختند و با اطلاعات به دست آمده از آنها سرنخ‌هایی از محل زندگی مرد نظافتچی در شریف‌آباد ورامین به دست آوردند. آنها به سرعت راهی این محل شدند اما در آنجا هیچ ردی از متهم به دست نیاوردند چرا که تحقیقات نشان می‌داد مرد افغانی هنگام پرکردن فرم‌های استخدامی نشانی جعلی از خودش به جا گذاشته بود.
پلیس که خود را در برابر مجرمی حرفه‌ای می‌دید، جست‌وجو برای دستگیری او را ادامه داد اما هیچ‌کس نشانی از مرد سارق نداشت. کارآگاهان در ادامه به مکاتبه با اداره اتباع خارجه ناجا پرداختند تا شاید از این طریق بتوانند به سرنخی از متهم تحت تعقیب دست پیدا کنند.

چند روز بعد از سوی یکی از شعب اداره اتباع خارجه خبر رسید که مردی افغانی با مشخصات و هویت متهم تحت تعقیب برای دریافت کارت خروج از کشور به آنجا مراجعه کرده است. با این اطلاعات، ماموران راهی اداره مورد نظر شدند و مرد جوان را دستگیر کردند. با دستگیری او و کشف مقداری از طلاجات مالباخته و 600 هزار تومان پول نقد در خانه‌اش، وی به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها به سرقت از خانه مالباخته اعتراف کرد.

این مرد مدعی شد که بعد از سرقت با فروش مقداری از طلاها قصد داشته به کشورش بگریزد اما پیش از اجرای نقشه‌اش، پلیس او را دستگیر کرده است. سرهنگ ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای شناسایی افرادی که طلاهای مسروقه را از او خریداری کرده‌اند، ادامه دارد.

وی با هشدار به شهروندان از آنها خواست برای استخدام نظافتچی از شرکت‌های معتبر استفاده کرده و حتی‌المقدور از به‌کارگیری اتباع خارجی در این زمینه خودداری کنند؛ چراکه درصورت فرار این افراد از کشور احتمال بازگرداندن اموال مسروقه بسیار کم است.

کد خبر 143673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز