یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: مرد مسلح پس از سرقت یک خودروی شاسی‌بلند، به یک طلافروشی دستبرد زد و بیش از 3کیلو طلا دزدید.

دوربین مداربسته یک صرافی هویت این سارق مسلح را افشا کرد و پلیس توانست وی را در شمال پایتخت دستگیر کند.تحقیقات این پرونده زمانی کلید خورد که در ساعت 10 صبح 7تیر ماه سال‌جاری مرد شیک‌پوشی وارد یک مغازه طلافروشی در خیابان کریمخان شد. وی طوری رفتار می‌کرد که اعتماد صاحب مغازه را جلب کند تا اینکه مطمئن شد زمان اجرای نقشه فرا رسیده است.

وی از صاحب مغازه خواست تا برایش یک لیوان آب بیاورد. همان لحظه بود که ناگهان چراغ‌های مغازه خاموش شد و او اسلحه را به سمت طلافروش نشانه گرفت. سارق مسلح سپس با تهدید بیش از 3کیلو طلا به سرقت برد و بلافاصله مغازه را ترک کرد. وی همزمان با خروج از مغازه سوار بر خودروی شاسی بلند خود شد و پا به فرار گذاشت. بلافاصله مرد طلا فروش به کلانتری 107 فلسطین رفت و به طرح شکایت پرداخت. تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت با دریافت دستور قضایی از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی، بازداشت سارق مسلح را در دستور کار خود قرار دادند.

 تیم تحقیق در نخستین مرحله به بررسی شماره پلاک خودروی شاسی‌بلند پرداخت و مشخص شد که خودرو اش از سوی دزد مسلح به سرقت رفته است. صاحب اصلی خودرو در تحقیقات گفت: برای فروش خودروام آگهی داده بودم تا اینکه در 10خرداد ماه سال‌جاری مرد شیک‌پوشی به خانه‌ام در منطقه قلهک آمد و به بهانه اینکه می‌خواهد خودرو را از من بخرد پشت فرمان نشست و در یک لحظه پایش را روی پدال گاز گذاشت و چون در پارکینگ باز بود به سرعت از مجتمع خارج شد.

سرقت ناکام از صرافی

درحالی‌که تحقیقات پلیسی در این زمینه ادامه داشت ماموران در جریان سرقت از مغازه صرافی قرارگرفتند. 22تیرماه سال‌جاری مرد مسلحی وارد یک مغازه صرافی در منطقه کریمخان شد و به همان شیوه طلافروشی قصد سرقت از صرافی را داشت اما صاحب مغازه متوجه نقشه وی شد و دزد مسلح چاره‌ای جز فرار ندید. او به سرعت از مغازه خارج شد و سوار بر خودروی شاسی‌بلند خود پا به فرار گذاشت. با توجه به این موضوع تحقیقات پلیسی برای شناسایی متهم سابقه‌دار متمرکز شد تا اینکه در 22 مرداد ماه سال‌جاری دزد مسلح در منطقه زعفرانیه درحالی‌که سوار بر خودروی مسروقه بود شناسایی و دستگیر شد.

ماموران در بازرسی از خودروی وی یک اسلحه و مقداری از طلاهای مسروقه را کشف کردند. به گزارش خبرنگار همشهری، این سارق 30 ساله به نام امیر در بازجویی‌ها به سرقت با تهدید اسلحه اعتراف کرد و تحقیقات از وی ادامه دارد تا زوایای پنهان پرونده آشکار شود.

کد خبر 143092
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز