همشهری‌آنلاین: مدیر اجرایی نمایشگاه یاد یار مهربان از فراخوان این نمایشگاه خبر داد و گفت ناشران تا سه‌شنبه 15 شهریور فرصت دارند ثبت نام کنند و برای نخستین بار تمامی مراحل ثبت‌نام اینترنتی خواهد بود.

یاد یار مهربان 9

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایبنا محسن عمو‌شاهی، مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: موسسه نشر شهر در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه به ویژه در میان دانش‌آموزان و ضرورت اقدام همه دستگاه‌های مسوول برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، با مشارکت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» را برپا خواهد کرد.

مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» عنوان کرد: امسال برای نخستین بار ثبت‌نام ناشران برای شرکت در نمایشگاه، به صورت اینترنتی انجام می‌شود. ناشران می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه به نشانی‌های www.shahrpress.ir و www.yadeyaremehraban.ir اقدام به ثبت‌نام و ورود اطلاعات آثارشان کنند.

عمو‌شاهی با اشاره به شرایط هفت‌گانه حضور ناشران در نمایشگاه، یادآور شد: کتاب‌های پیشنهادی ناشران در این دوره از نمایشگاه باید با محتوای آموزشی دوره‌های سه‌گانه آموزش و پرورش، مهارت‌های آموزشی معلمان، سیاست‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران تناسب داشته باشند.

وی افزود: آخرین نوبت چاپ کتاب‌های پیشنهادی ناشران باید مربوط به سال‌های 1388 و پس از آن باشد. فقط نوبت چاپ کتاب‌های مرجع مانند فرهنگ‌ها و دایرة‌المعارف‌ها بر اساس نظر کمیته کارشناسی نمایشگاه، می‌تواند متعلق به سال‌های پیش از 1388 باشد.

مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» اظهار کرد: کتاب‌هایی که از سوی ناشران معرفی می‌شوند باید از نظر طراحی، چاپ، صحافی و قیمت، از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. همچنین این کتاب‌ها نباید در شمار کتاب‌های نفیس، لوکس، حل‌المسائل، کمک درسی و فردی باشند، بلکه کتاب‌هایی معرفی شوند که قابلیت استفاده عمومی در کتابخانه‌های مدارس را دارند.

عموشاهی بیان کرد: ناشران تا سه‌شنبه (15 شهریور ماه) فرصت دارند به پایگاه اینترنتی مذکور مراجعه و ثبت‌نام کنند یا برای کسب آگاهی بیشتر با شماره 88976788 تماس بگیرند.

به گزارش همشهری‌آنلاین ، نمایشگاه یاد یار مهربان همزمان با هفته کتاب در بوستان گفت وگو واقع در بزرگراه چمران برگزار می‌شود.

کد خبر 143550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز