گروه شهری: مجموعه فرهنگی ورزشی جانبازان قمر بنی هاشم فرداشب، در شب میلاد حضرت ابوالفضل(ع) در منطقه جنوب‌غرب تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

janbazan

سید مجتبی عبداللهی شهردار منطقه 20 تهران گفت: این مجموعه در زمینی به وسعت 40 هزار متر مربع طراحی و احداث شده است و دارای امکانات ویژه برای استفاده جانبازان و معلولان است.
استخر، سونا، جکوزی، خدمات هیدروتراپی ویژه جانبازان به علاوه لابی بزرگی با ظرفیت 500 نفر برای برگزاری مراسم‌های ویژه از جمله امکانات این مجموعه است.عبداللهی از وجود سالن ورزش‌های توپی مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال، هندبال و همچنین سالن‌های شطرنج و تیراندازی سخن گفت و ادامه داد: علاوه بر سالن بدنسازی مخصوصی که برای استفاده ویژه جانبازان طراحی شده است، پیست ویلچررانی نیز در بام این مجموعه طراحی شده و از طبقه همکف تا هشتم مجموعه مسیر ویلچررانی با شیب 5 درصد طراحی شده تا جانبازان بتوانند بدون استفاده از آسانسور از داخل مجموعه و بام آن استفاده کنند.

به گفته شهردار منطقه 20، پارکینگ این مجموعه ظرفیت 160 دستگاه خودرو را دارد و همچنین زمین چمن مصنوعی نیز به‌منظور تمرین برای مسابقات در این مجموعه پیش‌بینی شده است که اطراف آن نیز پیست دو و میدانی و ویلچررانی تعریف شده است. وی اظهار داشت: زمین چمن مصنوعی کوچک‌تر در ابعاد 22در 45 نیز احداث شده و همچنین زمین روباز با کاربری ورزش‌هایی مانند بسکتبال و والیبال در مجموعه درنظر گرفته شده است. این پروژه با مساحت کل 18 هزار و 368 متر بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی ورزشی برای جانبازان است که به‌منظور ایجاد فضایی با نشاط و شاداب طراحی و ساخته شده است. همچنین سازه این مجموعه در برابر زلزله 8 ریشتری مقاوم است و برابر با آیین‌نامه ویرایش سوم 2800 ساخته شده است. نمای شیشه‌ای این مجموعه نیز با استانداردهای بین‌المللی ساخته شده و علاوه بر استحکام بالا، حافظ انرژی است و در عین حال نیز در برابر اشعه UV مقاوم است. در کنار مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان قمر‌بنی‌هاشم کارخانه چرم متروکی هم قرار دارد که شهرداری تصمیم گرفته است با توجه به قدمت این کارخانه و بررسی‌های صورت گرفته از سوی شرکت مشاور طرح، کوره قدیمی این کارخانه را حفظ و آن را بازسازی و احیا کند.

قدمت این کوره حدود 80 سال تخمین زده می‌شود که از جنس آجر و به‌صورت استوانه‌ای ساخته شده و ارتفاع آن حدود 30 متر است و در گذشته برای شیشه گری و چرم‌سازی‌ و غیره از آن استفاده می‌شد.

راهگشایی برای موفقیت جانبازان در عرصه جهانی

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم مجموعه ورزشی جانبازان قمربنی‌هاشم را تیری به 2 هدف نامید و گفت: مجموعه اختصاصی جانبازان امکان ورزش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای را برای ایثارگران ایجاد کرده که در هردوصورت جای امیدواری زیادی دارد.

کد خبر 139362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز