مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: جشن بزرگ «قنوت انتظار» به‌مدت 33 شب در بوستان آزادگان برگزار می‌شود.

جشن

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از برگزاری «جشن جشنواره‌های تهران» در طول ماه شعبان با عنوان «قنوت انتظار» در بوستان آزادگان خبر داد و گفت: جشنواره قنوت انتظار از ساعت 10 صبح تا ساعت 23 در یکی از جنوبی‌ترین مناطق شهر تهران اجرا می‌شود.سید محمد هادی ایازی اظهار داشت: این جشن در واقع «جشن جشنواره‌های تهران» به شمار می‌رود که به مناسبت ایام شعبانیه، از روز مبعث پیامبر اکرم اسلام‌(ص) آغاز شده و تا آخر ماه شعبان به‌مدت 33 شب برگزار خواهد شد. وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در زمینی به وسعت یک میلیون و 100 هزار متر مربع در بوستان آزادگان، خاطرنشان ساخت: به همین منظور بوستان آزادگان زون‌بندی شده و حوزه‌های مختلف شهرداری تهران در آنجا حضور پیدا می‌کنند تا برنامه‌های جذابی را برای شهروندان اجرا کنند.

سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: زون بندی این جشنواره به‌نحوی است که زون ورزشی، زون تفریحات، زون فرهنگ و هنر، زون کودکان، زون خانواده، زون آموزش، زون سلامت و... در آن پیش‌بینی شده و هر کدام از شهروندان متناسب با علایق خود می‌توانند وارد زون‌ها شوند. معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به برگزاری جشن‌های مفرح و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در هر کدام از این زون‌ها، تصریح کرد: خانواده‌هایی که علاقه‌مندند تا با فرزندان خود در جشن قنوت انتظار حضور پیدا کنند، می‌توانند به زون کودکان که ظرفیتی نزدیک به 2 هزار نفر برای آن پیش‌بینی شده، مراجعه کرده و از برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان عرصه تلویزیون استفاده کنند.

وی همچنین از ارائه مشاوره‌های پزشکی و سلامتی، ارائه برنامه‌های آموزشی و ترویجی در حوزه سلامت شهروندی در زون سلامت خبر داد. سخنگوی شهرداری تهران در ادامه به برگزاری جشن‌های شبانه در محل بوستان آزادگان اشاره و تاکید کرد: جشن‌های بزرگ شبانه با ظرفیت بیش از 20 هزار نفر، پس از نماز مغرب و عشا آغاز شده و در آن برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با حضور مجریان صدا و سیما و خوانندگان مشهور کشور اجرا خواهد شد. ایازی با تاکید بر اجرای جشن‌های بزرگ شبانه در طول ماه شعبان، گفت: بدون شک کیفیت جشن‌های بوستان آزادگان به‌نحوی خواهد بود که در طول سال‌های گذشته برگزار نشده و شهروندان از آن استقبال خواهند کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران همچنین به تمهیدات ترافیکی درنظر گرفته شده برای عبور و مرور شهروندان به بوستان آزادگان پرداخت و اظهار کرد: براساس برنامه‌های ترافیکی درنظر گرفته شده، حدود 3 هزار پارکینگ پیش‌بینی کرد‌یم تا خودرو‌ها بتوانند به راحتی از فضای پارکینگ استفاده کنند.ایازی تاکید کرد: نگاهی که برای از بین بردن قطب‌بندی شمال و جنوب در شهرداری تهران وجود داشت، در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز وجود دارد؛ به همین جهت این جشنواره در بوستان آزادگان در جنوب شرق تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 139261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز