گروه شهری: مجموعه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولان قمربنی‌هاشم(ع) با زیر بنای 22هزار متر مربع و در زمینی به مساحت 4 هکتار عصر دیروز با حضور شهردار تهران، تعدادی از اعضای شورای شهر، امام جمعه شهر ری و جمعی از جانبازان، معلولان و خانواده شهدا در جنوب تهران به بهره‌برداری رسید.

 خانه قهرمانان جهاد و ورزش

در این مراسم محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز با تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از حضور در جمع جانبازان گفت: با مشاهده جانبازانی که با اهدای اعضای بدن خود روی صندلی‌ها و تخت‌ها زندگی می‌کنند تا ملت آنها با اقتدار در برابر استکبار بایستند باید شکرگزار باشیم. وی در ادامه افزود: برای این شکرگزاری وظیفه ما این است که به عزیزان جانباز و معلول خدمت کنیم. شهردار تهران تاکید کرد: قرار بود این مجموعه در خردادماه افتتاح شود ولی احساس کردیم اگر محدوده 4هکتاری کنار مجموعه را برای خانواده‌های جانبازان و معلولان آماده بهره‌برداری نکنیم به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم.

به‌گفته قالیباف، به همین دلیل بهره‌برداری از این مجموعه کمی به تاخیر افتاد. وی در ادامه افزود: به همراه همکاران شهرداری منطقه 20 قول می‌دهم که در مدت بسیار کوتاه، مجموعه ویژه مورد نیاز خانواده‌های جانبازان و معلولان را نیز آماده بهره‌برداری کنیم.قالیباف گفت: خود را مکلف می‌دانیم پس از مدت کوتاهی از آغاز به کار این مجموعه سرویس ایاب و ذهاب مناسب هم در خدمت جانبازان و معلولان قرار بدهیم. شهردار تهران در پاسخ به برخی مسائل مطرح شده درخصوص هزینه صرف شده برای ساخت این مجموعه نیز افزود:

از نظر بین‌المللی نیازمند این بودیم که چنین مجموعه‌ای با استانداردهای جهانی و امکانات ویژه بسازیم و به‌طور حتم به مراکز دیگری که در گوشه و کنار شهر ساخته خواهند شد نیازی نیست تا به این گستردگی ایجاد شوند. البته امکانات مخصوص به کار گرفته خواهد شد. قالیباف همچنین افزود: امروز روز ولادت امامی است که مقتدای همه ما و سیدالشهدای همه تاریخ است که با شهادت خود در حادثه کربلا بعثت را به مهدویت متصل کرد. وی گفت: هرآنچه امروز در حوزه مادیات و معنویات داریم را مدیون امام و شهدا هستیم و عزت امروز ما هم به برکت جانبازان و خون شهداست؛ به همین دلیل این وظیفه ماست که ضمن حفظ عزت خود بر آن بیفزاییم.

همچنین اکبر تشکری نیا، مدیر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: در جلسه‌ای با حضور شهردار تهران این نکته از سوی شهردار مورد تاکید قرار گرفت که کار فاخر بسازید و ما هم تلاش کردیم در ساخت این مجموعه در حد توان خود این موضوع را رعایت کنیم.خسروی وفا، عضو سابق شورای شهر تهران و رئیس فعلی فدراسیون جانبازان و معلولان نیز در این مراسم گفت: جوانان ما باید به این نکته توجه کنند که نگاه مدیران شهری از هزینه‌ای که برای ساخت این مجموعه صرف شده بسیار ارزشمندتر است و امیدواریم مطابق مصوبه شورای شهر چنین مجموعه‌هایی در دیگر نقاط شهر هم ساخته شوند.
حیدر بنایی، عضو هیأت‌مدیره انجمن جانبازان نخاعی نیز با قدردانی از شهرداری تهران درخصوص توجه این نهاد به نیازهای جانبازان و معلولان گفت: امیدواریم با توجه به افزایش سن جانبازان، شهرداری تهران نیز مجموعه‌های توانبخشی جانبازان قطع نخاعی را در گوشه و کنار شهر احداث کند.

مجموعه ورزشی جانبازان با دارابودن امکانات ورزشی همچون استخر، سونا، جکوزی و خدمات هیدروتراپی ویژه جانبازان به‌علاوه لابی بزرگی با ظرفیت 500 نفر برای برگزاری مراسم‌های ویژه است. سالن فوتبال، بسکتبال، والیبال، هندبال و سالن‌های شطرنج و تیراندازی نیز در این مجموعه دایر است. سالن بدنسازی ویژه جانبازان به همراه پیست ویلچررانی نیز در بام این مجموعه احداث شده است. پیست ویلچررانی این مجموعه 8 طبقه از طبقه همکف تا طبقه آخر ادامه دارد. سالن آمفی تئاتر و سینما ویژه جانبازان نیز در این مجموعه احداث شده و امکانات آموزشی مانند کامپیوتر و آی‌تی، سایت آموزشی مشاوره خانواده، تغذیه فردی و فعالیت‌های مرتبط با سلامت جانبازان از دیگر امکانات مجموعه ورزشی جانبازان است. پارکینگ این مجموعه ظرفیت 160دستگاه خودرو را دارد و زمین چمن مصنوعی نیز به‌منظور تمرین برای مسابقات در این مجموعه پیش‌بینی شده که اطراف آن پیست دو و میدانی و ویلچررانی طراحی شده است.

کلنگ‌زنی ساخت مجتمع پذیرایی و اقامتی

روز گذشته همزمان با بهره‌برداری از فاز نخست مجموعه قمربنی‌هاشم، کلنگ مجتمع پذیرایی و اقامتی ویژه جانبازان و معلولان و خانواده‌های آنها نیز به زمین‌زده شد. مجتبی عبدالهی، شهردار منطقه‌20 با اشاره به اینکه این مجتمع در مساحت 6هزار متر مربع در فضایی که از کارخانه چرم زوک مورد تملک قرار گرفته است، اجرا می‌شود، افزود: فاز دوم این پروژه به سرعت وارد مرحله مطالعه و اجرا شده است و دارای امکانات و تجهیزات مناسبی از جمله استخر، سونا و اقامتگاه‌های مجهز است تا خانواده جانبازان و معلولان هم بتوانند به‌صورت همزمان به ورزش و تفریح بپردازند. شهردار منطقه 20 در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه فاز دوم پروژه در سال آینده در همین ایام به بهره‌برداری برسد، افزود: زمین والیبال و بسکتبال، زمین چمن مصنوعی، پیست دو ومیدانی، جایگاه تیراندازی، ورزش‌های پرتابی، آمفی تئاتر روباز، 150 واحد پارکینگ، بوستان و آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی سیار، فضاهای ورزش عمومی و... از جمله امکاناتی است که ظرف کمتر از 2ماه تلاش شبانه روزی عوامل این منطقه در محوطه مجموعه قمربنی‌هاشم ایجاد شده است.

کد خبر 139584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز