همشهری آنلاین : مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فردا شب تمام می‌شود.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حدود 278 هزار داوطلب در آزمون امسال برای انتخاب رشته مجاز شده‌اند، اظهار کرد: مجازین می‌توانند تا ساعت 24 فردا دوشنبه نهم خرداد ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه آن دسته از داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به انتخاب رشته نشوند به منزله انصراف از ادامه مراحل آزمون تلقی خواهند شد، اظهار کرد: از آنجایی که گزینش علمی بر اساس نمره کل محاسبه شده برای هر یک از داوطلبان انجام می‌شود، بنابراین ترتیب تقدم یا تأخر کدهای محل تحصیل انتخابی توسط داوطلب هیچگونه تاثیر یا امتیازی در گزینش نهایی نخواهد داشت و فقط تقدم کد محل تحصیل نشانگر ترتیب علاقه داوطلب به تحصیل در محل مربوط است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص نحوه انتخاب رشته، خاطرنشان کرد: مجازین باید کد رشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه آن را مرتب کنند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به داوطلب داده شده است، نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی و تکمیل فرم اقدام کنند.

توکلی افزود: پس از تایید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب، شماره رمز 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه سیستم انتخاب رشته، تا حدود زیادی هوشمند پیش‌بینی شده تا در حد امکان خطاهای احتمالی داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اینترنتی به آنان تذکر دهد، اظهار کرد: چنانچه داوطلبی نسبت به رفع خطاهای داده شده اقدام نکند، انتخاب رشته وی کامل نشده و به این داوطلب نیز شماره رمز 15 رقمی به عنوان رسید داده نخواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت و برنامه زمانی مصاحبه و سایر مراحل گزینش در 23 خرداد ماه خبر داد و افزود: این دسته از داوطلبان باید برای اطلاع از تاریخ برگزاری آزمون‌های علمی، تشریحی، پروژه و یا عملی به اطلاعیه این سازمان در 23 خرداد ماه از طریق نشریه پیک سنجش و سایت اینترنتی این سازمان منتشر می‌شود، توجه داشته باشند.

وی افزود: آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند در صورت داشتن هر گونه سوال، باید حداکثر تا 12 خرداد ماه از طریق پست الکترونیکی Relations@sanjesh.org با روابط عمومی این سازمان مکاتبه کنند.  

کد خبر 136349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز