معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات اعلام نتایج کنکور را تشریح کرد و گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 90، اوایل هفته آینده از سوی سازمان سنجش منتشر می شود.

سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره انتشار کارنامه نتایج اولیه و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 90 افزود: کارنامه نتایج اولیه آزمون مذکور اوایل هفته آینده بر روی سایت اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده خواهد بود.

وی یادآور شد: داوطلبان برای دسترسی به نتیجه آزمون خود لازم است شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه ای خود (نام خانوادگی و نام ، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) را وارد کنند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) این آزمون شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها، از روز سه شنبه 3 خرداد در سایت اینترنتی این سازمان قابل دسترس است.

وی تاکید کرد: آندسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی می‌شوند در صورت تمایل به دریافت اصل دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2)، می‌توانند از روز پنجشنبه 5 خرداد تا روز دوشنبه 9 خرداد به مراکز پستی شهرستان محل اقامت خود مراجعه و نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 90 توصیه می‌شود، ابتدا نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره2) اقدام کرده و کد رشته محل‌های مورد نظر خود (حداکثر 100 کد رشته محل) را از میان کد رشته‌ امتحانی مجاز و یا کد رشته‌های امتحانی مجاز انتخاب و کد رشته‌ محلهای انتخابی را ابتدا به ترتیب اولویت علاقه مرتب کرده و پس از آن کد رشته‌های انتخابی را در فرم پیش نویس (فرم پیش‌نویس در دفترچه راهنمای شماره 2 چاپ شده است) به ترتیب علاقه به کد رشته محل‌های انتخابی درج کنند.

وی اضافه کرد: داوطلبان پس از اطمینان از صحت کد رشته محل‌های انتخابی می توانند در محدوده زمانی که از ساعت 9 صبح پنجشنبه 5 خرداد تا ساعت 24 روز دوشنبه 9 خرداد تعیین شده است برای انتخاب رشته به سایت سازمان مراجعه و با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام و یا شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام اولیه، نسبت به ثبت کد رشته‌ محل‌های انتخابی و تکمیل فرم مذکور در مدت زمانی که در نظر گرفته شده، اقدام کنند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: پس از تایید نهایی کد رشته‌ محل‌های انتخابی توسط داوطلب، رمز 15 حرفی توسط سیستم به عنوان رسید در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد.

 کنکور کارشناسی ارشد سال 90 در 142 کد رشته امتحانی و در روزهای 27 تا 29 بهمن ماه برگزار شد و 870 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

کد خبر 135114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز